Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Kan en avatar vara upptagen?

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
Användarvisningsbild
Bubbelpower
Finjäsare
Inlägg: 73
Blev medlem: tis apr 17, 2007 2:00

Kan en avatar vara upptagen?

Inlägg av Bubbelpower »

När jag registrerade mej på forumet så fick jag välja att skaffa en avatar ifall jag ville, från en lista. Jag valde en som jag tyckte var kul, och det visade sig att en annan på forumet också hade en likadan. Nämligen den respekterade TommyTurbo.

Ett par veckor senare fick jag ett PM av en moderator ( KaptenStofil ) som sade åt mej att byta avatar, då tommyturbo redan hade denna, och KaptenStofil växlade ihop mej och Tommyturbo, pga avatarerna.

Det utfärdades en varning och han bytte avatar åt mej, eftersom jag hade ignorerat att han hade PMat mej.

Nu kommer min fråga: Om det finns färdiga avatarer på forumet som man kan välja, borde man inte få välja dom då? Eller ska det vara förbjuet att ha samma avatar som nån annan? Ska vi ge alla som tar en avatar som nån annan redan har lite smisk på stjärten?

Bara för att tommyturbo har funnits här längre än mej tycker inte jag att moderatorerna ska kunna ge mej skäll och smisk. Det är diskriminering.
Jag är inte särskilt fäst vid avataren i fråga, det är mer hur jag har blivit behandlad som jag klagar på.
Dom kan väll istället ta bort bilderna dom inte tycker att man ska välja från listan bara.
Kan dom inte göra det sp ska dom ge fan i att säga åt andra vilka avatarer de ska ha.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Kan en avatar vara upptagen?

Inlägg av KaptenStofil »

Jag ber dig vänligen läsa lite noggrannare innan du postar.

Börja med denna tråd http://www.bryggforum.nu/modules.php?na ... pic&t=9128 och notera särskilt den sista raden i fetstil.
Användarvisningsbild
Bubbelpower
Finjäsare
Inlägg: 73
Blev medlem: tis apr 17, 2007 2:00

Kan en avatar vara upptagen?

Inlägg av Bubbelpower »

Sorry, men den va ju rätt ny. Har inte sett den innan, då den kom bara en dag innan jag postade.

Fortfarande så vill jag att de avatarer som "inte får användas" skall tas bort just pga detta.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Kan en avatar vara upptagen?

Inlägg av KaptenStofil »

... och fortf vill jag att du använder dig av pm:funktionen och då även motiverar ditt ställningstagande.
Användarvisningsbild
Mountainmax700
Färsk jäst
Inlägg: 9
Blev medlem: fre jun 01, 2007 2:00

Kan en avatar vara upptagen?

Inlägg av Mountainmax700 »

lyssna på kaptenstofil!
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster