Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Andra domäner

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Andra domäner

Inlägg av KaptenStofil »

Noterade att brygg.info även reggat domänen bryggforum.se. Detta verkar dock inte gett dem fler besökare så jag är lite kluven. Tycker ni vi skall regga fler domäner t ex bryggforum.net m fl?

Personligen tycker jag inte vi skall göra det då "Bryggforum.com" i sig närmast är ett varumärke och att brygg.info:s reggning närmast vittnar om att man vill surfa på epitetet Bryggforum.

En lite kul sak är även att man faktiskt (på fullt allvar) kan diskutera om brygg.info gjort sig skyldig till varumärkesintrång. Enl min uppfattning baserad på den nya lagstiftningen och, framförallt, den nya praxis som finns avseende internet så är det ett solklart varumärkesintrång. :wink:
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

Andra domäner

Inlägg av attackbever »

Jo detdär såg jag också. Men om vi behöver fler domäner, nää. Det skulle ju i så fall vara .se domänen men har nu grabbarna på brygginfo köppt den i hopp om att fiska medlemar så är det nog inte så mycket vi kan göra.
Det verkar ju ganska tungt för dem att få någon fart på sitt forum(trots att det sen rent och fint ut), svårigheterna beror väl på att det finns mer information här sen tidigare, fler medlemmar, mera känt mm.

Kan hända att det är varumärkesintrång =) men är det någon som vågar göra en rättslig process av det, då resten av sidans innehåll är mindre lagligt.
:wink:

Föresten någon som hittat något bra alternativ på ny server?
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Andra domäner

Inlägg av KaptenStofil »

attackbever skrev:Kan hända att det är varumärkesintrång =) men är det någon som vågar göra en rättslig process av det, då resten av sidans innehåll är mindre lagligt.
Ha ha, ja det skulle se ut det, "Hembränningsforum stämmer hembränningsforum", förstå vad glad Aftonbladet skulle bli.

Har några alt på nya servrar men fiskar efter en holländsk som tyvärr inte svarat ännu.
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster