Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Forumet beter sig jäkligt lustigt numer

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Forumet beter sig jäkligt lustigt numer

Inlägg av KaptenStofil »

När man raderar en post så raderas ibland hela tråden och "senaste inlägg" ställs till 1/1 1970. Denna bug har funnits sen jag reggade mig och kan avhjälpas om en admin el annan superuser "tompostar" och sedan raderar sin nya tompost (det måste vara en ny tråd), då "återuppstår" den försvunna tråden. Så verkar dock inte fallet vara numer, dessutom verkar en del medlemmar (t ex Reflux) osvikligen kunna radera hela trådar som sen inte finns kvar i databasen. Jag har kollat/dubbelkollat och trippelkollat rättigheterna men inget ser ut att vara fel. Har tom "resettat" (el vad man skall säga) Reflux men det fungerar ändå inte. Mycket märkligt.

Ytterligare en sak som buggar är när man skall radera specifika poster. Det har vid flera tillfällen hänt att då jag tagit bort poster får jag svaet "..can only delete own posts... your not a moderator" och sen har hela tråden raderats varefter jag fått hämta den den från databasen vilket är knöligt med tanke på den oreda som råder där.

Kan du, attackbever, kopiera databasen så att vi kör en clean install med uppdateringar för det är jäkligt mycket skit som måste raderas, bl a adminsecure som demonspökar (ja, jag retar mig på den :wink: )?
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst