Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Spambotar

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
Användarvisningsbild
wricko
Bryggare
Inlägg: 141
Blev medlem: sön jun 29, 2003 2:00
Ort: Upplands hj?rta Mood: ?ngest

Spambotar

Inlägg av wricko »

Har dykt upp en massa spam nu på sistone. Är det något som går att försvåra genom någon ändrad loginprocess eller får vi stå ut med det?
Trist tycker jag att det är.

Och när jag ändå är i farten, dessa dubelpostar, de har också ökat markant senaste tiden.

Jaja, läser man den rätta informationen och bara en gång så finns ju trots allt bryggforum kvar och tack för det.
/Wricko
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

Spambotar

Inlägg av attackbever »

Att botarna reggar sig beror på att phpnuke versionen vi kör börjar bli gammal. Ska se om jag kan hitta någon bugfix mot detta. Bryggforum har ju som ni vet en bild-kod som man ska skriva av, vid inloggning och regestrering. Den funktionen är ju till för att motverka just botar. Men jag får nog titta närmare på hur boten kommer förbi detta.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Spambotar

Inlägg av KaptenStofil »

Det är eg inte mer botar än det har varit tidigare. Skillnaden är att jag inte har så mycket tid att radera dem längre men jag gör så gott jag kan.
Användarvisningsbild
scrashed
Finjäsare
Inlägg: 60
Blev medlem: ons dec 06, 2006 1:00

Spambotar

Inlägg av scrashed »

Tyvärr ser jag apmånga botar som reggar sig..
Det vore rätt bra om en medlem kunde tipsa admins genom en knapptryckning eller så.. om det går att fixa?
_________________
Peace Y'all...
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Spambotar

Inlägg av KaptenStofil »

Just det har varit uppe på tapeten för några år sedan men vad jag vill minnas så är den funtionen end implementerad i V-bulletin och då det gäller php-BB så får man koda funktionen själv men finns det någon som vill ta på sig det så visst...
Användarvisningsbild
raggarn_salen
Bryggmästare
Inlägg: 277
Blev medlem: lör jan 06, 2007 1:00
Ort: okänd ort

Spambotar

Inlägg av raggarn_salen »

Ja va fan, på ett annat forum jag hadde så fick jag 30medlemmar på 5minuter, och la ut massa konstiga länkar bara.
Men då hade jag ingen innloggnings kod man fick lov att skriva in,
Men jag har då inte märkt något på det här forumet.
Tack alla admins och medlemmar för världens bästa forum, trevligt och socialt. :D
Etanol kol skål
Användarvisningsbild
sp4m
Finjäsare
Inlägg: 77
Blev medlem: sön dec 17, 2006 1:00

Spambotar

Inlägg av sp4m »

verkar som att de mest håller till i "småprat" av någon anledning? :S
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Spambotar

Inlägg av KaptenStofil »

Ja, det kan verka konstigt men beror endast på att det är den mest frekventa forumsdelen. Vi har inte att göra med "Spambot-800" i bästa Arnold-anda och tur är väl det då vi annars skulle blivit ihjälspammade hyfsat fort. :lol:
Användarvisningsbild
raggarn_salen
Bryggmästare
Inlägg: 277
Blev medlem: lör jan 06, 2007 1:00
Ort: okänd ort

Spambotar

Inlägg av raggarn_salen »

Ändå rätt så bra botar, de fyller ju i frågorna på sidan, inte dåligt programerade i alla fall, men såg en nu i småprat.
Den avänder sig av <href></a> länkning som inte funkar på det flesta forumen. Det var ju en miss iallafall.
Men ni måste hitta ett filter för botarna, de börjar bli drygt.
Etanol kol skål
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

Spambotar

Inlägg av attackbever »

Jag ökade idag antalet poster i papperskorgen med 20 000, detta är bara en fattig lösning som lätt kan ändras tillbaka. Men eftersom botarna hänger i den mest besökta forumsdelen så borde de ju hänga i papperskorgen nu. Kan ju testa detta tills vidare så deras inlägg kommer i skräpet direkt och inte stör lika mycket.
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster