Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Felaktiga? keywords i headern på bryggforum sidor!

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
Användarvisningsbild
DigitalStill
Finjäsare
Inlägg: 61
Blev medlem: sön apr 03, 2005 2:00
Ort: V?sternorrland

Felaktiga? keywords i headern på bryggforum sidor!

Inlägg av DigitalStill »

Jag råkade kolla på de keywords som används på bryggforum.com's sidor och hittade då dessa ord:

Kod: Markera allt

xNews, news, New, new, Technology, technology, Headlines, headlines, Nuke, nuke, PHP-Nuke, phpnuke, php-nuke, Geek, geek, Geeks, geeks, Hacker, hacker, Hackers, hackers, Linux, linux, Windows, windows, Software, software, Download, download, Downloads, downloads, Free, FREE, free, Community, community, MP3, mp3, Forum, forum, Forums, forums, Bulletin, bulletin, Board, board, Boards, boards, PHP, php, Survey, survey, Kernel, kernel, Comment, comment, Comments, comments, Portal, portal, ODP, odp, Open, open, Open Source, OpenSource, Opensource, opensource, open source, Free Software, FreeSoftware, Freesoftware, free software, GNU, gnu, GPL, gpl, License, license, Unix, UNIX, *nix, unix, MySQL, mysql, SQL, sql, Database, DataBase, Blogs, blogs, Blog, blog, database, Mandrake, mandrake, Red Hat, RedHat, red hat, Slackware, slackware, SUSE, SuSE, suse, Debian, debian, Gnome, GNOME, gnome, Kde, KDE, kde, Enlightenment, enlightenment, Interactive, interactive, Programming, programming, Extreme, extreme, Game, game, Games, games, Web Site, web site, Weblog, WebLog, weblog, Guru, GURU, guru, Oracle, oracle, db2, DB2, odbc, ODBC, plugin, plugins, Plugin, Plugins
Är detta något vi kan ändra på ett lätt sätt eller måste man in och hacka i PHP-nukes kod?

Skulle ju vara vettigare att ha något som relaterar till forumets innehåll!

/DigitalStill
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Felaktiga? keywords i headern på bryggforum sidor!

Inlägg av KaptenStofil »

Det skall gå att ändra, jag kollar upp det.

//MT
Användarvisningsbild
DigitalStill
Finjäsare
Inlägg: 61
Blev medlem: sön apr 03, 2005 2:00
Ort: V?sternorrland

Felaktiga? keywords i headern på bryggforum sidor!

Inlägg av DigitalStill »

MajorTom skrev:Det skall gå att ändra, jag kollar upp det.

//MT
Låter bra det!

/DS
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

Felaktiga? keywords i headern på bryggforum sidor!

Inlägg av attackbever »

Jag såg att sökorden i metataggen inte är ändrad, några förslag på vad det ska stå där. Eller ska jag själv skriva en lista och ändra ?

Typ Hembryggning, vin, sprit, plastis ............. mm
Användarvisningsbild
Tompa
Bryggmästare
Inlägg: 449
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00
Ort: Stockholm

Felaktiga? keywords i headern på bryggforum sidor!

Inlägg av Tompa »

Ja, konstigt att vi växer så pass bra när det är så fel där, hur kan det ha gått till?
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

Felaktiga? keywords i headern på bryggforum sidor!

Inlägg av attackbever »

Nja metasökorden är inte så fruktansvärt vitala, google brukar mer söka av sidinnehåll, men det är ändå bättre om man har dem ifyllda med rellevant info.
Så lite förslag på ord kanske???
Användarvisningsbild
Tompa
Bryggmästare
Inlägg: 449
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00
Ort: Stockholm

Felaktiga? keywords i headern på bryggforum sidor!

Inlägg av Tompa »

ok, hembränning, vinbryggning, jäsning, jäshink, kollonbrännare, spiralis, plastis, potstill, foa, mäsk, aktivt kol, vattendestilator, turbojäst, ölbryggning, absinthe, plastbrännare, hur många ska det va?
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

Felaktiga? keywords i headern på bryggforum sidor!

Inlägg av attackbever »

Vi kan ju fylla ut med fler. Bryggforum täcker ju ett ganska stort område så det borde röra sig om 100 ord iafall.
Användarvisningsbild
FetFulElak
Föredetta moderator
Inlägg: 642
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:00
Ort: Mullb?nkshyttemohed
Kontakt:

Felaktiga? keywords i headern på bryggforum sidor!

Inlägg av FetFulElak »

rening, sprit, hembränning, kolning, essenser, whisky.. kommer nog på fler.
Obs: Allt jag skriver ?r rent teoretiskt och SKALL INTE UTF?RAS PRAKTISKT, d? det kan vara ett brott mot svenska lagar.. Jag uppmanar ingen till att beg? brott, och beg?r inga brott sj?lv.
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

Felaktiga? keywords i headern på bryggforum sidor!

Inlägg av attackbever »

Ja då tog jag och ändrade metataggarna till de förslag som trillat in här i tråden.
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst