Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
Användarvisningsbild
Lasse_Kongo
Föredetta admin
Inlägg: 793
Blev medlem: tor jul 10, 2003 2:00

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av Lasse_Kongo »

På förekommen anledning. De medlemmar avslöjas som omyndiga kommer from nu omedelbart och utan förvarning att tas bort och om möjligt IP-bannas. Trots att det står klart och tydligt på sidan att man ska vara 18-år så fortsätter folk att ogenerat göra ett nummer av sin ålder och tom skriva poster i ämnet.
Användarvisningsbild
Koskenkorva
Brygguru
Inlägg: 1424
Blev medlem: mån apr 12, 2004 2:00
Ort: k?llarn

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av Koskenkorva »

Ip banning? Nog kul om killen som IP-bannas byter ip. Sedan är det någon annan som inte kan komma i på IP för att han råkade tilldelas en spärrad IP. Inte bra.

Lägg gärna fram info om varje banning i en ny tråd.

http://www.bryggforum.nu/modules.php?na ... pic&t=3354
KISS - KeepItStupidSimple
Användarvisningsbild
Boris_Jeltzin
Bryggare
Inlägg: 115
Blev medlem: tis apr 29, 2003 2:00

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av Boris_Jeltzin »

Vad har mods/admins för skyldighet att rapportera det till dig/oss ??

Kanske något jag har missat i regelerna ??
Användarvisningsbild
byggarn
Föredetta admin
Inlägg: 735
Blev medlem: lör sep 20, 2003 2:00
Ort: Stockholm

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av byggarn »

Om du Boris Jeltzin hade bevärdigat dig med att klicka på länken i Koskens inlägg så hade du sett att
en majoritet av de som röstat anser (i skrivande stund) att varningar och banningar ska redovisas offentligt.

Alltså svaret på din fråga

V.S.B.
Användarvisningsbild
Koskenkorva
Brygguru
Inlägg: 1424
Blev medlem: mån apr 12, 2004 2:00
Ort: k?llarn

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av Koskenkorva »

Ingen. Men jag vill att det ska vara en skyldighet för moderatorer att göra så. Och det finns säkert fler som vill det.

På FB började huvuden rulla och efter ett tag rullade det jävligt mycket kan jag säga... Bowling*1000. ungefär...

Det blev kaos och de blev tvungna att skriva om reglerna. Men FB är ju ett stort diskussionsforum, med flera 1000 användare och "bråk" forum om politik etc och då är det ju lättare att sådant händer.
KISS - KeepItStupidSimple
Användarvisningsbild
Boris_Jeltzin
Bryggare
Inlägg: 115
Blev medlem: tis apr 29, 2003 2:00

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av Boris_Jeltzin »

Ok visst ni har så rätt alla, Internet är ju fritt och där bestämmer ju majoriteten . Ber så mycket om ursäkt. Back to the USSR.
Användarvisningsbild
FetFulElak
Föredetta moderator
Inlägg: 642
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:00
Ort: Mullb?nkshyttemohed
Kontakt:

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av FetFulElak »

Internet må vara fritt, MEN BRYGGFORUM M.FL ÄR DET INTE!! Det är så enkelt att ägare/admin/moderatorer bestämmer vilka som får tillträde till deras sida.. Detta är inget onormalt utan bara en rättighet man har när man lägger ner timmar med arbete för att skapa ett forum e.d. Har man klagomål/önskemål som inte går ihop med ägare/admin/moderatorer är det dock fritt att skapa ett eget forum på någon domän på Internet. Kanske någon vill skapa ett "BRYGGFORUM Jr - För oss som inte har åldern inne" ? Isf... Varsågoda.
Obs: Allt jag skriver ?r rent teoretiskt och SKALL INTE UTF?RAS PRAKTISKT, d? det kan vara ett brott mot svenska lagar.. Jag uppmanar ingen till att beg? brott, och beg?r inga brott sj?lv.
Användarvisningsbild
Boris_Jeltzin
Bryggare
Inlägg: 115
Blev medlem: tis apr 29, 2003 2:00

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av Boris_Jeltzin »

Internet är inte fritt för övrigt har du så rätt Fetfulelak :)
Användarvisningsbild
Koskenkorva
Brygguru
Inlägg: 1424
Blev medlem: mån apr 12, 2004 2:00
Ort: k?llarn

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av Koskenkorva »

Men givetvis vill ju våra admins att forumet ska vara så trevligt och passa alla så bra som möljligt. Därför påverkas dem ju av åsikter som vi för fram.
KISS - KeepItStupidSimple
Användarvisningsbild
WalkerTexasRanger
Banned
Inlägg: 222
Blev medlem: tis jun 29, 2004 2:00

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av WalkerTexasRanger »

Vad händer om man skulle ha ett konto och är 17 år och sju månader? Låses det upp då efter fem månader när man fyller 18?
Användarvisningsbild
AleX
Bryggmästare
Inlägg: 343
Blev medlem: mån aug 09, 2004 2:00

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av AleX »

WalkerTexasRanger skrev:Vad händer om man skulle ha ett konto och är 17 år och sju månader? Låses det upp då efter fem månader när man fyller 18?
om personen beter sig moget och inget berättar så slipper det hända något..... :roll:
Användarvisningsbild
End
Bryggare
Inlägg: 135
Blev medlem: tor apr 03, 2003 2:00

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av End »

Koskenkorva skrev:Ip banning? Nog kul om killen som IP-bannas byter ip. Sedan är det någon annan som inte kan komma i på IP för att han råkade tilldelas en spärrad IP. Inte bra.
Ok, synd för den killen då. Inte mycket att göra åt, dessutom är det extremt liten chans att detta skulle hända.

IP-ban direkt.
Användarvisningsbild
bertil
Bryggare
Inlägg: 191
Blev medlem: tor jun 17, 2004 2:00

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av bertil »

Om det skulle hända så får han väl bara starta om routern då...
"Jag beh?ver faktiskt bara en drink f?r att bli packad. Problemet ?r att jag inte kan komma ih?g om det ?r den trettonde eller fjortonde."

"Alkohol och kvinnoh?l ?r de ?nda h?l jag t?l"
Användarvisningsbild
Saala
Banned
Inlägg: 107
Blev medlem: tis jun 29, 2004 2:00

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av Saala »

är inte du 15, koskenkorva?
Användarvisningsbild
bryggaren
Bryggmästare
Inlägg: 444
Blev medlem: lör sep 20, 2003 2:00
Ort: www.bryggforum.com
Kontakt:

0 tolerans mot omyndiga

Inlägg av bryggaren »

bertil: starta om routern du.. men eftersom din ISP tilldelar en Ip till routern som sedan har egna lokalt så ser jag inte att det ska ska göra skillnad finns dock att begära relase och sånt men.. orka =)
?Varf?r skulle jag vilja hamna i himmelriket? D?r finns ju ?nd? ingen jag k?nner...?
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst