Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Vad har hänt med forumet?

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
gullitskatt
Bryggmästare
Inlägg: 928
Blev medlem: ons feb 28, 2007 1:00

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av gullitskatt »

Ett gäng avdelningar är bortagna,många har blivit låsta.

Och mängder med topics är borta.

Är ni hackade??

Eller bara en grymt konstig rensare?
Användarvisningsbild
Iz3_zetor
Finjäsare
Inlägg: 63
Blev medlem: mån mar 05, 2007 1:00
Ort: Värmland

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av Iz3_zetor »

Undrar jag med blev av med typ alla mina trådar och nu står det att jag bara har 28posts :( :(
Blubbiblub =) Nu vet ja inte va jag gör men det går bra ändå =)
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av attackbever »

Något allvarligt har hänt med forumet. Det verkar inte vara så att det blivit något fel med databasen, i så fall har information försvunnit rakt av. Den senaste backupen jag har var för någon månad sedan så jag återställer gärna inte till den. Troligtvis är det något hacker-relaterat. Jag ska kolla mer på det när jag sovit.
För övrigt så såg jag att det inte betalats för webbhotellet så om detta inte göra så får vi nog gå över till brygg-info då bryggforum kommer att upphöra.
gullitskatt
Bryggmästare
Inlägg: 928
Blev medlem: ons feb 28, 2007 1:00

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av gullitskatt »

Kan du restora vissa delar av forumet?
Eller måste du ta allt om du gör restore?

För det verkar saknas ett par forums delar.
danme
Finjäsare
Inlägg: 66
Blev medlem: mån sep 26, 2005 2:00
Ort: Linköping

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av danme »

attackbever skrev:För övrigt så såg jag att det inte betalats för webbhotellet så om detta inte göra så får vi nog gå över till brygg-info då bryggforum kommer att upphöra.
Det var inte direkt lätt att hitta tillbaka hit när bryggforum.com inte kan accessas. Det känns ju minst sagt skumt att behöva gå in på https://go.phpwebhosting.com/~laika för att läsa...

Se till att få upp någon form av notis i "informations"-delen av forumet om vad som hänt också...
Användarvisningsbild
andersberglund
Finjäsare
Inlägg: 75
Blev medlem: lör jun 05, 2004 2:00
Ort: Strax norr om Gävle

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av andersberglund »

Och är det bara pengarna som det sitter i så borde väl några fler än jag vara villiga att donera en liten slant för att ha tillgång till detta eminenta forum. Har väl säkert lagt ca 1000 kronor på annat informationsmaterial i form av böcker så en hundring mer eller mindre gör ju kanppast någon skillnad.

Finns det förresten något sätt för oss vanliga användare att tanka ner en backup av ett sånt här forum om det nu inte "räddas"?

/anders
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av attackbever »

Ja det är lite risigt med forumet, det är nog bara en fråga om veckor nu innan servern stänger ner forumet för gott. Blir väl att fortsätta på brygginfo. Trots att det nästan bara är hembränning som diskuteras där (fast det går ju att ändra på)
Hade lite problem med backupen men jag har tagit backup på forumet så som det ser ut i dag. Dock så kom ju problemen med i backupen (t.ex att ölavdelningen saknar massa saker mm)

Står mer här

http://www.brygg.info/index.php?name=Fo ... opic&t=956

Ang pengafrågan så är det kanske det lilla problemet. själv är jag dock inte sugen att stå som betalande på ett forum med en hel del trådar som uppmanar till olaglig verksamhet (även om nu servern ligger i usa)
gullitskatt
Bryggmästare
Inlägg: 928
Blev medlem: ons feb 28, 2007 1:00

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av gullitskatt »

Man kan ju betala det via nått ställe som ger dig anomymitet,finns många sådana som fixar det.

Det är skit tråkigt nu när man inte har ett gäng trevliga fråger att titta på och kanske svara och hjälpa någon med.

Plus sina egna problem som uppstår,viss finns det ett par andra forum.
Men denna var ju helt överlägsen allt annat.
Användarvisningsbild
savonit
Föredetta moderator
Inlägg: 690
Blev medlem: lör feb 18, 2006 1:00

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av savonit »

vi vill fixa bryggforum igen kom igen att hjälpa till vad kan vi göra för att hjälpa till?
Användarvisningsbild
idearn
Föredetta moderator
Inlägg: 546
Blev medlem: fre okt 15, 2004 2:00

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av idearn »

Äntligen....

- Jag har hitta er!! - Efter att ha varit utomlands några veckor, japp skörd och tillverkning, så var ni borta mina små anonyma vänner i pysandets krets.

Nu har jag hittat er igen och vill bara tala om att jag lever, vinet blir bra, och jag fortsätter administrera, svara på frågor, om någon så vill...

Ska posta lite bilder mm från årets skörd vad det lider... Nu ska jag laga middag och natta knyttet men återkommer asap...
In production
--------------------------------------------------
250 liter Cannonau (2010, jäser)
100 liter Primitivo (2010, jäser)

1 treo (i glaset framför mig igen, snart klar)
gullitskatt
Bryggmästare
Inlägg: 928
Blev medlem: ons feb 28, 2007 1:00

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av gullitskatt »

Trevligt antar du hade skoj som bara dän med vinframställningen.

Det var inte lätt att hitta hit det kan man lugnt säga och få som vet att det mesta finns kvar, MYCKET få vet detta :/
Användarvisningsbild
Hugosomhelst
Turbojäsare
Inlägg: 35
Blev medlem: lör jun 02, 2007 2:00
Ort: Skogen i norra Sm?land

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av Hugosomhelst »

Hur länge ska det pågå såhär då?
Någon som har någon ide?
Eller är det Brygginfo som gäller, fast det händer ju inte så mycket där.
Användarvisningsbild
Lo
Hedersmedlem
Inlägg: 984
Blev medlem: fre jun 18, 2004 2:00
Ort: Vasternorrland

Vad har hänt med forumet?

Inlägg av Lo »

Skulle väll kanske kunna skicka mass-utskick i mailen till alla registrerade medlemmar om att bryggforum finns kvar om än på denna diffusa adressen.
Fat #1 - Välhumlad American Ale
Lager....
2L Krusbärsvin 1del blåbär
1L Blåbärsvin
20L Maskrosvin - Klarning/Lagring ´06
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster