Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Fruktbrännvin och DES Subotica?

Potstills, essensbrännare och strippers
Apansson69
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: sön apr 12, 2020 21:45

Fruktbrännvin och DES Subotica?

Inlägg av Apansson69 »

Hej alla, helt ny som medlem här men har följt forumet en tid och hittar inga referenser till denna leverantör. Imponerande hur mycket forumet kan och att all information delas, imponerande.
Jag vill dels kunna framställa eget brännvin och krydda själv samt whiskey men även göra typ äppel- och plommonbrännvin. denna tycker jag verkar kunna ge det jag söker men hittar ingen referens till producenten här i forumet så vet ej om de är bra. kan ej heller bedömma om samma maskin kan användas till mina önskemål.
Länk till den jag tittar på; https://www.despotstills.eu/brandy-pot- ... mixer-gas/ lite stor kanske, det finns en mindre på 10 liter. vad säger ni experter, kan det vara något för mig?

Allt gott, glad påsk!

Apansson
Toffeln
Bryggmästare
Inlägg: 424
Blev medlem: ons mar 16, 2016 22:02
Utrustning: Jästunna och jäsrör

Re: Fruktbrännvin och DES Subotica?

Inlägg av Toffeln »

Av vad jag kan se så bygger du en sådan rätt enkelt själv. Ska du ha den för utställning kan du köpa annars skulle jag bygga en. Den enda halvtrixiga delen blir omröraren.
Apansson69
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: sön apr 12, 2020 21:45

Re: Fruktbrännvin och DES Subotica?

Inlägg av Apansson69 »

Toffeln skrev:Av vad jag kan se så bygger du en sådan rätt enkelt själv. Ska du ha den för utställning kan du köpa annars skulle jag bygga en. Den enda halvtrixiga delen blir omröraren.
Jo, så är det säkert. För utställning :D , nja men alla behöver ju inte tycka lika om hur saker och ting ska se ut och om pannan är snygg i sig gör det väl inget? Har inte handlaget eller intresset att fixa själv. Har jag förstått det rätt att koppar ger en bättre produkt?
Skriv svar

Återgå till "Potstills"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster