Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Bryg selv

Enkla spörsmål om juridiska småsaker.
henrikventzel
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: tis maj 05, 2015 12:51

Bryg selv

Inlägg av henrikventzel »

Hej,

Jeg er dansk men håber i forstår mig :D

I Danmark har vi bryg-selv muligheder hvor man betaler sig for at komme ind på et mini-bryggeri og brygge sit eget öl med hjälå fra en expert. Et eksempel er dette: http://www.brygselv.dk/
Min fråga er så, hvordn vil det fungere i Sverige med hensyn til regler?
Det er ikke salg af öl, men hyra af maskiner og betaling for undervisning samt materialer. Det öl der brygges er beregnet til eget forbrug.
Hvordan ville et sådant setup se ud i Sverige???

Mvh
Henrik
Flerpen
Bryggmästare
Inlägg: 684
Blev medlem: tis maj 13, 2014 1:44
Utrustning: koppar

Re: Bryg selv

Inlägg av Flerpen »

Borde inte vara några konstigheter så länge som ingen annan förutom du själv får slutprodukten.
henrikventzel
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: tis maj 05, 2015 12:51

Re: Bryg selv

Inlägg av henrikventzel »

Ok - tak.
Jeg fundere faktisk på at åbne et sådan bryg-selv bryggeri i Sverige. Så det färdige produkt er ikke til mig, men til kunderne af min service.
Og igen, de hyra mine maskiner, samt expertise. Det färdige produkt er til deres eget forbrug.
Flerpen
Bryggmästare
Inlägg: 684
Blev medlem: tis maj 13, 2014 1:44
Utrustning: koppar

Re: Bryg selv

Inlägg av Flerpen »

Finns det någon marknad för det då?
visst, ölbryggning är populärt men med tanke på att brygg utrustning är billigt nu för tiden så kanske man inte tjänar på att hyra någon annans utrustning. Plus alla olika brygg klubbar och föreningar som finns där man får hjälp i princip gratis av erfarna bryggare.
Skriv svar

Återgå till "Lag och rätt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster