Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Bränna sprit i Asien (Hong Kong)

Enkla spörsmål om juridiska småsaker.
Broder Tuck
Färsk jäst
Inlägg: 5
Blev medlem: mån nov 08, 2010 19:06

Bränna sprit i Asien (Hong Kong)

Inlägg av Broder Tuck »

Halloj där kamrater! Till vintern tänkte jag fly Sverige och komma tillbaks lagom till våren/sommaren igen. Varför kanske en del undrar, men det är helt enkelt för att jag har tröttnat på den här förbannade vita sörjan som faller ner metervis vareviga jävla år! :evil: Nåväl, nåväl.

Så nu sitter jag här och börjar planlägga lite smått.. För iväg ska jag! Men hur som helst så undrar jag hur det ligger till med hembränning där nere? Jag har lyckats läsa mig till att i Kina så är det väl fortfarande olagligt men ingen bryr sig så länge man inte säljer, även fast det förekommer helt öppet det med. Men hur ser det ut i Hong kong? Det är ju trots allt lite andra lagar där, och jag antar även att fröken Elizabeth II kanske haft vissa lagförslag som gått igenom. Jag vet ju till exempel att det är mycket hårda lagar om narkotika. Så, hur ligger det till egentligen? Får man framställa sin egen sprit? Mestadels för eget bruk, men även kanske för att dryga ut sin hobby's kostnader lite grann?

Jag vet att vi egentligen inte ska diskutera försäljning på det här forumet, men syftet med den här tråden är huvudsakligen att få reda på om det är en "don't yell, don't tell, don't smell"-hobby där nere liksom i Sverige.

Känns lite som att det kan vara väldigt lätt att få utrymme för de tokigaste idéerna inom destillation, åtminstone om man inte behöver vara orolig för att gå in och specialbeställa saker som direkt kan associeras till destillering! Sedan kan man ju alltid hoppas på att det inte är så jävulskt dyrt! :lol:

Nåja!
Tacksam för svar :)
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Bränna sprit i Asien (Hong Kong)

Inlägg av latmasken »

http://en.wikipedia.org/wiki/Homebrewing#Asia kanske kan ge en liten utgångspunkt?
Skriv svar

Återgå till "Lag och rätt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst