Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Kritik mot gårdsförsäljning av alkohol

Enkla spörsmål om juridiska småsaker.
dan610324
Brygguru
Inlägg: 4179
Blev medlem: sön feb 14, 2010 21:05
Ort: smedjebacken

Kritik mot gårdsförsäljning av alkohol

Inlägg av dan610324 »

inte hemkört , HEMKÖRNING :lol:
samma ord men i olika böjelser å vitt skiljd innebörd
men det är ju stora protester mot det också

dom vill väl inte att någon budfirma ska köra ut en liten explorer åt alagare nummer 4 i småbyn 14 till parkbänk 78 vid stortorget utanför systembolaget :lol:
vafan
Brygguru
Inlägg: 1282
Blev medlem: tis jan 18, 2011 8:01
Ort: Norrbotten

Re: Kritik mot gårdsförsäljning av alkohol

Inlägg av vafan »

Starka reaktioner mot stoppad gårdsförsäljning

Varför ska vi vara med i EU om vi ska egna regler om vissa saker och inte allt som EU's regler och förordningar har?

Fan vad jag börjar hata dom styrande i Sverige.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5272495
BIAB+NoChill Nuff Said!
endie
Bryggare
Inlägg: 101
Blev medlem: sön aug 21, 2011 21:32

Re: Kritik mot gårdsförsäljning av alkohol

Inlägg av endie »

mm skandal de skyddar sitt monopol till varje pris.
Primär: Fulska Porter
Lagrar: Beermunchers octoberFAST
vafan
Brygguru
Inlägg: 1282
Blev medlem: tis jan 18, 2011 8:01
Ort: Norrbotten

Re: Kritik mot gårdsförsäljning av alkohol

Inlägg av vafan »

Nu är den Allmänna motionstiden igång och vad jag kan se så är det bara SD som har kommit med en motion i denna fråga.

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lag ... ?text=true

Andra motioner hittar ni här en del är bra och vissa vill man bara ta sig för pannan när man läser: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lag ... 0D1allmot/
BIAB+NoChill Nuff Said!
dan610324
Brygguru
Inlägg: 4179
Blev medlem: sön feb 14, 2010 21:05
Ort: smedjebacken

Re: Kritik mot gårdsförsäljning av alkohol

Inlägg av dan610324 »

ytterligare en anledning till att rösta på sd 2014
oeloe
Färsk jäst
Inlägg: 14
Blev medlem: tor jun 28, 2012 11:40

Re: Kritik mot gårdsförsäljning av alkohol

Inlägg av oeloe »

Sänkt dansbandsmoms. Viktig fråga.
Det verkar som om KD gör allt för att inte klara 4% spärren, men jag gråter inte för det. KRISTdemokraterna har inte ens kristen värdegrund längre om jag fattat det rätt, stollar.
vafan
Brygguru
Inlägg: 1282
Blev medlem: tis jan 18, 2011 8:01
Ort: Norrbotten

Re: Kritik mot gårdsförsäljning av alkohol

Inlägg av vafan »

oeloe skrev:Sänkt dansbandsmoms. Viktig fråga.
Det verkar som om KD gör allt för att inte klara 4% spärren, men jag gråter inte för det. KRISTdemokraterna har inte ens kristen värdegrund längre om jag fattat det rätt, stollar.
ursäkta "off topic"
Exakt, jag har jobbat politiskt för KDU men innan jag skulle ta steget till KD så ändrade dom sitt ställningstagande till en mer Politiskt Korrekt politik.

Dock tycker jag motionen från KD om att alla som fyller 18år det år det är val år ska få rösta. Ifall en person fyller 18år efter val datumet får inte rösta idag utan får vänta tills nästa val då personerna är 22år. En demokratisk rättighet i denna DEMOKRATUR, läs om läs rätt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratur

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lag ... ?text=true

som sagt ursäkta "off topic".
BIAB+NoChill Nuff Said!
vafan
Brygguru
Inlägg: 1282
Blev medlem: tis jan 18, 2011 8:01
Ort: Norrbotten

Re: Kritik mot gårdsförsäljning av alkohol

Inlägg av vafan »

dan610324 skrev:ytterligare en anledning till att rösta på sd 2014
off topic igen.....
Det verkar som SD kommer få mer röster till nästa val, dock tycker jag SD har tappat sin glöd när det gäller de frågor dom kom in i riksdagen med. Om det är media som stryper deras offentlighet vet jag inget om, men så kanske det är?

Personligen har jag röstat på KD men har ångest varje gång jag har röstat på dom, det känns inte rätt fast än det borde det. Blir säkert Kalle Anka partiet eller något liknande nästa val....
BIAB+NoChill Nuff Said!
oeloe
Färsk jäst
Inlägg: 14
Blev medlem: tor jun 28, 2012 11:40

Re: Kritik mot gårdsförsäljning av alkohol

Inlägg av oeloe »

Offtopic igen, kanske skulle starta egen tråd ;)

Jag tror media försöker strypa så gott det går, i debatt senast var det ju helt tokigt. När Åkesson kom in i studion var det inte en enda som klappade händerna, programledaren avbröt ofta Åkesson när han skulle svara.

Om man ska summera debatten så vill Åkesson hjälpa så många som möjligt genom att skicka ner hjälp till länderna där det är oroligt. Genom UNHCR tror jag.
Ullenhag är mer intresserad av att hjälpa några få som kommit hit. Särskilt en familj som uppehåller sig i Örebro som det är supersynd om.

Aron Modig i KD verkar vettig, iaf i de debatter jag sett.
dan610324
Brygguru
Inlägg: 4179
Blev medlem: sön feb 14, 2010 21:05
Ort: smedjebacken

Re: Kritik mot gårdsförsäljning av alkohol

Inlägg av dan610324 »

tyvärr så står ju all media på de politiskt korrektas sida , även om deras handlingar kommer att ödelägga sverige inom en synnerligen snar framtid .
jag misstänker att vi inom 20 år kommer att ha ett religiöst inbördeskrig här i sverige .
vafan
Brygguru
Inlägg: 1282
Blev medlem: tis jan 18, 2011 8:01
Ort: Norrbotten

Re: Kritik mot gårdsförsäljning av alkohol

Inlägg av vafan »

Nu är allmänna motionstiden ute och jag ser med glädje att det är nio motioner inlämnade om ändringar utav gårdsförsäljning från M, C, FP, KD och SD.
BIAB+NoChill Nuff Said!
Skriv svar

Återgå till "Lag och rätt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster