Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

lag o rätt and hb

Enkla spörsmål om juridiska småsaker.
Cloudkicker
Färsk jäst
Inlägg: 7
Blev medlem: fre jul 02, 2010 22:30

lag o rätt and hb

Inlägg av Cloudkicker »

Om en person har ett tiotal flaskor i sitt barskåp från några år tidigare när han var en flitig hembrännare, kan de innebära problem när farbrorblå kommer och hälsar på?

// ;)
.-.
Användarvisningsbild
stillton
Brygguru
Inlägg: 2400
Blev medlem: ons mar 04, 2009 18:20
Utrustning: välutrustad...

lag o rätt and hb

Inlägg av stillton »

ja, om du erkänner att det är hembränt, eller inte kan ge en godtagbar förklaring till vad det annars är.
i praktiken är det knappast troligt att någon polis skulle bry sig alls.. om dom nu inte är ute efter att sätta dit dig till varje pris.
Zotamedu
Bryggmästare
Inlägg: 282
Blev medlem: tis jul 14, 2009 18:19

lag o rätt and hb

Inlägg av Zotamedu »

Den stora frågan är hur i hela vida världen de ska kunna bevisa att det är hembränt och inte vilken annan fulvodka som helst.
På gång:
Glögg - Lagring
Fläderchampagne - Jäsning

Färdigt:
Krusbärsvin 2009
Perry 2009
Cider 2009
Användarvisningsbild
m8e
Bryggmästare
Inlägg: 449
Blev medlem: tis dec 22, 2009 20:17
Ort: Ume

lag o rätt and hb

Inlägg av m8e »

Det kan vara svårt att förklara varför man har sprit som är över 40%(eller under 37.5) i udda flaskor.

"jag köpte 7 liter vodka utomlands och jag tänkte krydda men sket i det" eller "jag glömde 7 liter brännvin i bilen och det frös, sen hällde jag upp på andra flaskor pga..."?

Blanda noggrant och förvara i spritflaskor om du är paranoid. :lol:
Skriv svar

Återgå till "Lag och rätt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst