Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

VARNING! Påhälsning av polisen!

Enkla spörsmål om juridiska småsaker.
Användarvisningsbild
Godot
Föredetta moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön jan 31, 2010 13:49

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av Godot »

Jag vill utfärda en VARNING till alla aktiva på detta forum!

Tidigare ikväll knackade det på min dörr och dum som jag var öppnade jag. Därutanför stod farbror blå civilklädda x 2 legitimerade sig och visade ett beslut om husrannsakan som en åklagare skrivit under.

De hävdade att eftersom jag varit aktiv på detta forum och lämnat spår efter mig som kunde följas till mig som person, hade de stark misstanke om att det försiggår olaglig verksamhet inom mina väggar.

Jag kunde inte förvägra dem inträde. Men tji fick de när de inte fann något!

Men akta er, öppna inte om det ringer på dörren! Kanske har även DU lämnat spår efter dig som de vill följa upp! Gör inget olagligt hemma och ha inget olagligt hemma!
Perry
Brygguru
Inlägg: 1072
Blev medlem: fre aug 28, 2009 17:02
Utrustning: FOA

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av Perry »

Haha, vilken tur att man gjort sej av med grejerna då :D

Att de skulle spåra via ett forum fror jag inte på, snarare är det nåt drygt ex. eller en sur granne...

Ajfan, kom på att jag har en liter "bevis" bäst att jag dricker det genast :P
Användarvisningsbild
Godot
Föredetta moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön jan 31, 2010 13:49

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av Godot »

Åtminstone var det så som de hävdade, de hänvisade direkt till det här forumet!
Användarvisningsbild
Godot
Föredetta moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön jan 31, 2010 13:49

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av Godot »

Vad kan jag ha gjort för fel!? Är det någon annan som råkat ut för liknande? Vad ska ni göra nu!?
VBD
Turbojäsare
Inlägg: 29
Blev medlem: mån feb 08, 2010 22:01

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av VBD »

Går det inte att sätta någon stämpel på förstasidan att "allt på detta forum är fiktivt och alla problem är påhittade för endast i kunskap syfte" :) Kanske radera denna tråd efteråt hihi
Användarvisningsbild
Odqvist
Moderator
Inlägg: 1952
Blev medlem: tis dec 02, 2008 7:54
Utrustning: BIAB, Fatanläggning
Ort: Falkenberg

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av Odqvist »

Jo, påskharen knackade på dörren i morse, by the way. Frågade om jag hade konjak till äggtoddyn. Nyvaken som jag var gav jag den fan en flaska Brandy och tog tre ägg av honom. Ändå känns det som att jag blivit...lurad. :)
Energiingenjör - Elkraft & VVS

Produktion:
- Bullseye Bohemian Pilsner II - 5,5 % - Fatlagring
- Mjöd på Resthonung - Primärjäsning
Användarvisningsbild
Godot
Föredetta moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön jan 31, 2010 13:49

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av Godot »

Snuten var inte alls intresserad när jag erbjöd dem en sup, men däremot kommenterade de ett fotografi på min tjej! De sa att hos såg ut som en riktig läckerbit! Får polisen göra så? Kan jag ANMÄLA dem? :D
12345
Bryggmästare
Inlägg: 379
Blev medlem: fre dec 18, 2009 18:08

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av 12345 »

Godot skrev:Snuten var inte alls intresserad när jag erbjöd dem en sup, men däremot kommenterade de ett fotografi på min tjej! De sa att hos såg ut som en riktig läckerbit! Får polisen göra så? Kan jag ANMÄLA dem? :D
ja dom får göra så dom får ge egna åsikter sålänge det inte har med politik att göra :P
Användarvisningsbild
Godot
Föredetta moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön jan 31, 2010 13:49

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av Godot »

12345 skrev:
Godot skrev:Snuten var inte alls intresserad när jag erbjöd dem en sup, men däremot kommenterade de ett fotografi på min tjej! De sa att hos såg ut som en riktig läckerbit! Får polisen göra så? Kan jag ANMÄLA dem? :D
ja dom får göra så dom får ge egna åsikter sålänge det inte har med politik att göra :P
I och för sig har dom ju helt rätt i det dom sa... ;)
Användarvisningsbild
Odqvist
Moderator
Inlägg: 1952
Blev medlem: tis dec 02, 2008 7:54
Utrustning: BIAB, Fatanläggning
Ort: Falkenberg

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av Odqvist »

han hade attt ochskå?

När e nman för packad öför å ta en fin whiskyy? :)
Energiingenjör - Elkraft & VVS

Produktion:
- Bullseye Bohemian Pilsner II - 5,5 % - Fatlagring
- Mjöd på Resthonung - Primärjäsning
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av attackbever »

Vi får väl hoppas att det är ett aprilskämt. Men givetvis är allt som skriva här bara teoretiskt.
Användarvisningsbild
stillton
Brygguru
Inlägg: 2400
Blev medlem: ons mar 04, 2009 18:20
Utrustning: välutrustad...

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av stillton »

polisen tog mina prylar också. dom skulle ha firmafest nästa vecka, och grinade över att dom inte fick festa med tulltjänstemännen längre :/
Användarvisningsbild
Godot
Föredetta moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön jan 31, 2010 13:49

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av Godot »

Jo, förresten, det var ett försök till aprilskämt! De flesta förstår säkert det, men jag skriver det ändå här för säkerhets skull! :)
dan610324
Brygguru
Inlägg: 4179
Blev medlem: sön feb 14, 2010 21:05
Ort: smedjebacken

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av dan610324 »

skulle kunna tänka mig att dom har lite annat att göra än att leta i detta eminenta forum efter några hobbyister
men för säkerhets skull så kokar jag inte sen över 25 år tillbaka
nu är det bara lagliga jästa drycker som gäller
jag dricker lika gärna en halvliter lagligt 18 %igt som några groggar en fredag kväll
en annan fördel är ju att man slipper ju köpa det där så förbannat dyra groggvirket ju :lol:

har faktiskt aldrig kontrollerat vad vin kostar att tillverka, men en snabb gissning borde väl hammna på ca 15 kr litern totalt för ett starkvin baserat på kallpressad äppelmust
om man orkar hålla på att slabba med frukten själv så misstänker jag att om man tar tillvara sånt som alltid brukar bli över i de flesta trädgårdar på hösten som vinbär och rabarber till exempel så kan man nog nästan halvera den kostnaden .
så farbror blå är välkommen att besöka mig när fan dom vill , men jag delar inte ut nå smakprov till dom , det får bara mina vänner
Zotamedu
Bryggmästare
Inlägg: 282
Blev medlem: tis jul 14, 2009 18:19

VARNING! Påhälsning av polisen!

Inlägg av Zotamedu »

Det är dock inte helt långsökt längre. Polisen har börjat jaga folk på internet då många inte alls tänker på att alla kan läsa det som skrivs. Det händer ju att nötter skryter om brott på internet. Kollar man då äldre saker från samma användare så hittar man ofta tydliga ledtrådar om vem det är. Då har man helt plötsligt gett polisen en anledning att gräva mer och helt plötsligt är de gripna. Jakten på pedofiler har ju i många år tagit plats på internet till stor del.
Dock tror jag inte polisen orkar jaga små hembryggare här. Vad jag hör bryr de sig mest om de som tillverkar stora mängder eller de som langar till småbarn.
På gång:
Glögg - Lagring
Fläderchampagne - Jäsning

Färdigt:
Krusbärsvin 2009
Perry 2009
Cider 2009
Skriv svar

Återgå till "Lag och rätt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster