Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Jack Daniel's Tennessee Honey

Recept, tips m.m.
vafan
Brygguru
Inlägg: 1282
Blev medlem: tis jan 18, 2011 8:01
Ort: Norrbotten

Jack Daniel's Tennessee Honey

Inlägg av vafan »

Har någon smakat Jack Daniel's Tennessee Honey?
Funderar på att beställa den.

http://www.youtube.com/watch?v=FjBUTK4T118
https://www.systembolaget.se/Sok-dryck/ ... ruNr=85873
BIAB+NoChill Nuff Said!
Kabben
Bryggmästare
Inlägg: 645
Blev medlem: mån aug 04, 2003 2:00

Re: Jack Daniel's Tennessee Honey

Inlägg av Kabben »

Bild


Höstens nyhet: Jack Daniel's Tennessee Honey

STÖRSTA NYLANSERINGEN I USA FÖRRA ÅRET

Jack Daniel’s Tennessee Honey är en storsäljare i USA och den väldiga succén i hemlandet har gjort att alla andra länder snällt fått vänta. Som ett av få länder i världen får vi i Sverige nu möjligheten att njuta av den nya gyllene drycken.

Jack Daniel’s Tennessee Honey är unik: en välbalanserad blandning av klassiska Jack Daniel’s och honungslikör från de lokala biodlingarna i Lynchburg, Tennessee. Den genuina honungssmaken bidrar med en mjuk och något sötare ton till den traditionella och omisskännliga Jack-smaken och ger en naturligt len finish. Doften präglas av honungstoner, rostade nötter och Jack Daniel’s. I smaken hittar du honung, choklad och kanel med en tydlig eftersmak av honungs- och nötkaraktär.

”Jack Honey” som den kallas i USA dricks iskall som shot, över is eller används som drinkbas. I hemstaden Tennessee dricker de gärna Jack Honey med lemonad eller Ginger ale. Dessutom är Jack Honey utmärkt i marinader, såser och efterrätter. Måste provas helt enkelt!

Beställ din Jack Honey till närmaste Systembolag >>
Systembolagsnummer: 85873
Pris: 269 kr
Volym: 700 ml
Alkoholhalt: 35 %
vafan
Brygguru
Inlägg: 1282
Blev medlem: tis jan 18, 2011 8:01
Ort: Norrbotten

Re: Jack Daniel's Tennessee Honey

Inlägg av vafan »

Jo fick den från Philipson Söderberg's nyhetsutskick och blev intresserad.

Har nu beställt en flaska.

**************
Tack för din beställning!

Leveranstiden är cirka åtta arbetsdagar. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av beställd vara. (Läs mer under villkoren för e-beställning http://www.systembolaget.se/Allmanna-vi ... estallning)
När dina varor har kommit skickar vi ett sms eller ringer dig på telefon: XXXXXXXXXX. Dina varor hämtar du sedan i vår butik: Storheden, LULEÅ. När du kommer till butiken ta kontakt med någon ur personalen så hjälper de dig.

Varunr Namn Förpackning Antal Pris Pris totalt
85873 Jack Daniel's Tennessee Honey Flaska 1 269,00 269,00

Att betala: 269,00
BIAB+NoChill Nuff Said!
vafan
Brygguru
Inlägg: 1282
Blev medlem: tis jan 18, 2011 8:01
Ort: Norrbotten

Re: Jack Daniel's Tennessee Honey

Inlägg av vafan »

Fick flaskan efter 3 dagar och har nu smakat den. Om man är uppvuxen på 70-talet så fick man en medicin mot feber som smakade apa.

För att säga det snällt: Jag upplevde 70-talet igen........
BIAB+NoChill Nuff Said!
dan610324
Brygguru
Inlägg: 4179
Blev medlem: sön feb 14, 2010 21:05
Ort: smedjebacken

Re: Jack Daniel's Tennessee Honey

Inlägg av dan610324 »

ingen höjdare alitså :lol:
scaryeyes
Brygguru
Inlägg: 1406
Blev medlem: tis sep 16, 2008 12:05
Ort: Finja

Re: Jack Daniel's Tennessee Honey

Inlägg av scaryeyes »

vafan skrev:Fick flaskan efter 3 dagar och har nu smakat den. Om man är uppvuxen på 70-talet så fick man en medicin mot feber som smakade apa.

För att säga det snällt: Jag upplevde 70-talet igen........
så då skickar du hit den till mej billigt nu? :P
Att hantera bakfylla är ett helt liv av erfarenhet...
scaryeyes
Brygguru
Inlägg: 1406
Blev medlem: tis sep 16, 2008 12:05
Ort: Finja

Re: Jack Daniel's Tennessee Honey

Inlägg av scaryeyes »

Köpte på rockbåten (finlandsbåten) för många år sen ett par flak jack daniels ginger ale alkoläsk. Det är ju gott sominnihelvete!!! Finns ju inte här, men i mexico finns det på burk. Så varje gång jag är på Oxxo (motsvarigheten till 7/11 som ägs av Femsa, som nu heineken köpt in sig i) och man handlar lite öl, cigg eller annat, så tar jag alltid en sån att suga på vägen tillbaka hem.
Men funkar även att köpa en 70:a jack och en flaska ginger ale och blanda i något sparsamt med lime och is. Det kallar jag happy hour! Min fru kallar det UN happy hour.......
Att hantera bakfylla är ett helt liv av erfarenhet...
vafan
Brygguru
Inlägg: 1282
Blev medlem: tis jan 18, 2011 8:01
Ort: Norrbotten

Re: Jack Daniel's Tennessee Honey

Inlägg av vafan »

För säkert 10 år sedan lanserade Jack Daniel's en öl i Sverige, smakade av den på Öl & Whisky mässan i Nacka men minns inte hur den smakade. Tror det var ginger i den.

Visst jag skickar för jag kan inte förstå hur jag ska kunna dricka upp den.
BIAB+NoChill Nuff Said!
harley03
Brygguru
Inlägg: 1058
Blev medlem: fre maj 04, 2012 23:57

Re: Jack Daniel's Tennessee Honey

Inlägg av harley03 »

Den smakade alltså lika illa som Jack Daniels Whisky gjord på sourmäsk :roll:

Jag köpte en flaska för ett tag sedan och det var stört omöjligt att börja fredagen med den och likväl så gick det inte att avsluta kvällen med den heller..... med andra ord:
Den smakade rent flygfotogen :cry:
Honungen tog alltså Inte bort Fotogensmaken
Den skänktes också bort till bättre behövande :wink: ( svärfar)
Skriv svar

Återgå till "Mat och dryck"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster