Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Vilken är godast egentligen?

Recept, tips m.m.
The Coach
Finjäsare
Inlägg: 83
Blev medlem: ons mar 23, 2011 14:14

Vilken är godast egentligen?

Inlägg av The Coach »

Jag har länge haft och kommer förmodligen alltid och tycka att en del sprit till tre delar Cola samt några isbitar är bäst när det gäller groggen. Men på sistone så har jag börjat gilla samma blandningsförhållande fast med Red Bull SugarFree som virke och tycker fasen att det är minst lika gott. Detta kan ju iochförsig var en övergående fas.. Vad har ni för favoriter?
Användarvisningsbild
luvas
Föredetta moderator
Inlägg: 718
Blev medlem: tis okt 20, 2009 18:25
Ort: Skåne

Vilken är godast egentligen?

Inlägg av luvas »

Jag kan ju säga att jag hatar cola som groggvirke, vet inte varför, bara ogillar det :lol:
Däremot iskall vodka och någon energidryck är ju fantastiskt :D
Hemmagjord turkisk peber är också jävligt god :D
The Coach
Finjäsare
Inlägg: 83
Blev medlem: ons mar 23, 2011 14:14

Vilken är godast egentligen?

Inlägg av The Coach »

Turkisk peppar är gott, och speciellt till midsommarsnaps! Hur blandar du din Turkiska? Påse eller essens? Hur mycket av vad?
Användarvisningsbild
luvas
Föredetta moderator
Inlägg: 718
Blev medlem: tis okt 20, 2009 18:25
Ort: Skåne

Vilken är godast egentligen?

Inlägg av luvas »

Två påsar turkar, typ 150 g/st, blandar jag i 75 cl vodka. Skaka tills det löser sig och låt stå några timmar :D
Sen håller den jävligt länge också, blir nog lite bättre med tiden med :D
Foxy
Färsk jäst
Inlägg: 16
Blev medlem: ons jul 27, 2011 18:35

Vilken är godast egentligen?

Inlägg av Foxy »

Håller med om att Cola verkligen är hemskt som groggvirke. Hemgjord, kolsyrad lemonad är nice däremot.
Sezzi
Bryggmästare
Inlägg: 972
Blev medlem: tor sep 16, 2010 16:31
Kontakt:

Vilken är godast egentligen?

Inlägg av Sezzi »

några påsar fishermans friend i en flarra vodka. Låt stå över natt!
Jag handlar endast från maltmagnus.se och humle.se!
Användarvisningsbild
MrLeaf
Bryggmästare
Inlägg: 313
Blev medlem: fre dec 09, 2011 14:22
Ort: Nordskåne

Re: Vilken är godast egentligen?

Inlägg av MrLeaf »

Min favorit under många år:

6cl valfritt brännvin + lika mycket eller aningen mer redbull eller valfri kopia + fyll upp med sprite eller sockerdricka i högt glas.

Tycker inte alls om bara redbull och vodka dock.

En annan favorit är gin och fläder.
Dvs gin (helst bombay) + lika mycket eller aningen mer outspädd flädersaft + fyll upp med sprite i högt glas. Sjukt gott. Riktig sommardrink.

Drack alldeles för mycket HB och cola i början av min karriär, därav kan jag inte riktigt med det.

Rom (helst captain morgan spiced gold) och cola med en skiva citron i är dock jättegott.

Mvh
A ‘troll' posts controversial or annoying messages for the sole purpose of getting a rise out of people and initiate a hate-filled and overly-argumentative thread. The correct course of action is simply not to respond. Don't feed the troll.
dan610324
Brygguru
Inlägg: 4179
Blev medlem: sön feb 14, 2010 21:05
Ort: smedjebacken

Re: Vilken är godast egentligen?

Inlägg av dan610324 »

morgan är inte kattpiss , men nu har bacardi kommit med en som utan tvekan kan mäta sig med spiced gold.

det är inte ofta jag rekomenderar nått annat än spiced gold , men nu gör jag det .

en bra skvätt mörkare än spiced gold men lika mjuk och len i smaken , inte alls som negrita och dom andra riktigt vedervärdiga romsorterna som är för mörka .

nääää denna ska ni testa om ni tycker om spiced gold

1 del oak heart
5 delar pepsi
en rejäl skvätt pressad lime
massvis med is

Bild

Bild

något missvisande färg på fotot , mörkare än morgan men inte riktigt så stor skillnad som det ser ut att vara här .
kallebakom
Finjäsare
Inlägg: 53
Blev medlem: sön jan 09, 2011 17:51

Re: Vilken är godast egentligen?

Inlägg av kallebakom »

jag en av dom få somm fortfarande gillar cola + vodka, säkert druckit det i 20år o gillar än ! ett tipps= ca 8cl vodka ca 25-30cl cola+ en matsked outspädd jordgubbsaft ! kanongott !!!!
Användarvisningsbild
Sweet-Bourbon
Färsk jäst
Inlägg: 5
Blev medlem: lör apr 14, 2012 22:43
Ort: Moonshine County.(Norra Skåne)

Re: Vilken är godast egentligen?

Inlägg av Sweet-Bourbon »

Jag är lite Tråkig men en rejäl grogg på grapetonic eller apotekarens päronsoda håller än efter 22år :?

Kan även bero på dåligt HB som man framställde i farsans garage :)
Användarvisningsbild
Tjalle Tvärvigg
Turbojäsare
Inlägg: 37
Blev medlem: ons jun 06, 2012 20:18
Ort: Torsås

Re: Vilken är godast egentligen?

Inlägg av Tjalle Tvärvigg »

Är otäckt svag för White Russian. Har tom fryst in mjölk istället för istärningar för att inte laka ur den med smältvatten varma sommardagar. Avnjutes bäst iförd morgonrock, solglajor och grannars oförstående blickar.
Mjölk i mustaschen kan faktiskt vara coolt. 8)

En annan mindre flummig favorit är en riktigt het semesterdag en skvätt vodka, en skvätt Cointreau, fylla upp med ananas/apelsinjuice och krama ur en klyfta lime. För den som gillar fruktdrinkar.

Annars är ju en GT med bra gin, Indian Tonic och lime alltid en höjdare.
Plaguetongue
Bryggare
Inlägg: 126
Blev medlem: tor okt 07, 2010 5:39

Re: Vilken är godast egentligen?

Inlägg av Plaguetongue »

rent :drunk:
Skriv svar

Återgå till "Mat och dryck"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster