Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Tig slangpaket blir även dom utslitna / kass....

Här diskuterar vi olika tekniker för hopfogning av diverse delar.
harley03
Brygguru
Inlägg: 1058
Blev medlem: fre maj 04, 2012 23:57

Tig slangpaket blir även dom utslitna / kass....

Inlägg av harley03 »

Var och hämtade ett gammalt svetsbord som jag fick av kompisen för ett tag sedan så man kan sitta bekvämt när man svetsar!
img-5616.JPG
Fick även några alu bitar så jag kunde prov svetsa för första gången i aluminium och det blev inte rena svetsar… svetsen gick helt enkelt inte rent hur jag än ändrade inställningarna osv…
img-5611.JPG
Visade svetsarna för kompisen och hans första kommentar var : Byt slangpaket… nu hade jag ett nytt slangpaket från kina på hyllan som jag har undvikit att använda för det är stora linde på det handtaget och jag upplevde det som klumpigt mot lilla Linde osv..

Men nu hade jag inget val utan bytte slangpaket och skillnaden blev massiv… helt perfekta och framför allt RENA svetsar för att vara gjort av mig och första gången på alu…
img-5612.JPG
Nu blir det till att köpa gaslins och lite andra tillbehör till Stora linde fästet iomed att nästan allt jag har är till Lilla linde…

Cheers från Fkp
Falbygdens Bränneri AB med tillstånd att tillverka sprit lagligt, lagra sprit och att handla med dessa varor och att innehava destillationsutrustningar för ovanstående ändamål.... Vi finns även på facebook under vårat namn, Cheers
ante708
Färsk jäst
Inlägg: 20
Blev medlem: mån jul 27, 2015 21:17
Utrustning: Rostfritt

Re: Tig slangpaket blir även dom utslitna / kass....

Inlägg av ante708 »

Det finns gaslinser till stora linde som har gänga för lilla lindes gaskåpor.
Kör med det själv. Skönt att slippa dom där stora asen :thumbup:

Ang slangpaketet räcker det ju att man kör över det eller trampar olyckligt så kan det ju gå hål i gasslangen. Tack vare venturieffekt så kan det bli så att man suger in syre=skitsvetsar.
Skriv svar

Återgå till "Svetsning, lödning och hopfogning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster