Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Tig'ade utan rotgas..skyddsgas..

Här diskuterar vi olika tekniker för hopfogning av diverse delar.
Användarnamn94
Bryggare
Inlägg: 166
Blev medlem: sön mar 24, 2013 19:57

Tig'ade utan rotgas..skyddsgas..

Inlägg av Användarnamn94 »

Gjorde något så dumt som att glömma rotgasen när jag brännde ihop apparaten. På utsidan ser det perfekt ut men på insidan så körde jag utan rotgas..o där är det lite svampigt.

Är det kört nu eller? Vissa säger att det är lugnt o andra säger att de kommer rosta sönder..hur hade ni gjort i detta fallet?
Har redan kört den en gång ska tilläggas. mvh
harley03
Brygguru
Inlägg: 1058
Blev medlem: fre maj 04, 2012 23:57

Re: Tig'ade utan rotgas..skyddsgas..

Inlägg av harley03 »

Beta insidan / baksidan eller slipa rent svetsarna så dom blir "blanka" .... :thumbup:


Cheers från Fkp
Falbygdens Bränneri AB med tillstånd att tillverka sprit lagligt, lagra sprit och att handla med dessa varor och att innehava destillationsutrustningar för ovanstående ändamål.... Vi finns även på facebook under vårat namn, Cheers
Användarnamn94
Bryggare
Inlägg: 166
Blev medlem: sön mar 24, 2013 19:57

Re: Tig'ade utan rotgas..skyddsgas..

Inlägg av Användarnamn94 »

harley03 skrev:Beta insidan / baksidan eller slipa rent svetsarna så dom blir "blanka" .... :thumbup:


Cheers från Fkp
Ofan, ska se var jag kommer åt.. :)
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: Tig'ade utan rotgas..skyddsgas..

Inlägg av MRWELDER »

Användarnamn94 skrev:
harley03 skrev:Beta insidan / baksidan eller slipa rent svetsarna så dom blir "blanka" .... :thumbup:


Cheers från Fkp
Ofan, ska se var jag kommer åt.. :)
om det ändå vore så enkelt :) har man ej rotgas så kommer det oxidera 100% på baksidan så är det bara annars skulle man ju inte ha rotgas eller hur? Det går ej att beta bort detta eller slipa men det går att göra det BÄTTRE än förut på detta sätt

vad man kan ha är rotflux
http://www.tachemistry.com/Rotflux.htm
Skriv svar

Återgå till "Svetsning, lödning och hopfogning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster