Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

ny ritning

Här diskuteras Liquid Management och Reversed Liquid Management
Gäst

ny ritning

Inlägg av Gäst »

MMMMM Du kan inte ta emot denna sak pga att den e lite bättre tänkt än vad din är???
jag har större och förklaringen e också då LÄSBAR.skall fixa det
att du svetsar med MIG på rostfritt det fattar jag inte??!!
det kan ju bara bli på 1 sätt då dvs SKITDÅLIGT!
men bara du e nöjd så e Forumet nöjda
ha det så bra
Användarvisningsbild
Ford-p
Bryggare
Inlägg: 149
Blev medlem: lör dec 27, 2003 1:00

ny ritning

Inlägg av Ford-p »

Läsbar ritning på newdistillers på yahoo, gruppen kräver registerering.
Om inte länken funkar så sök på autostill.
http://f5.grp.yahoofs.com/v1/kN5eQQoUZX ... oSTILL.jpg
Gäst

ny ritning

Inlägg av Gäst »

precis så vill jag/Vi ha det
Tack TACK, nå för er som fatar/förstår engelska BRA ,förklara denna sak åt mig!!
jag e ju värdelös i svenska ,så vad skll jag då inte vara i engelska ???
så Visst e denna grej BRA??
råd om denna tack!!
Användarvisningsbild
Flintis
Bryggmästare
Inlägg: 222
Blev medlem: ons mar 17, 2004 1:00

ny ritning

Inlägg av Flintis »

Hej
Läsbar variant
Autostill.jpg
Gäst

ny ritning

Inlägg av Gäst »

Nå kan ni Hjälpa mig med denna eller ej?? jag vill ha 1 svar av er,det e därför jag e här och vill lära mig ett och annat,inte att be om förstoring av mina ritningar m,m
Hjälp med förklaring av text och om denna e MKT ok!
Användarvisningsbild
Jaesus
Bryggmästare
Inlägg: 221
Blev medlem: tis maj 18, 2004 2:00

ny ritning

Inlägg av Jaesus »

Kosken: det där är så pass grovt gods att det går att bränna ihop med vanlig pinne. Bättre.

Du får ett helvete att täta det där. Ser långt ifrån tätt ut. Jag har själv stått många timmar med dammsugare i olika kärl och såpvatten på fogarna. Så jag vet vad jag snackar om. Någon liten por lyckas man alltid missa. Sen stinker det fan i hela lägenheten.

Min subjektiva uppfattning att om att är lite tafflig på svetsning och fogberedningen är av hemmakvalite är pinnsvetsen mer lätthanterlig.

TIG kan jag inget om. Men det är säkert mycket bättre om Mr Svets säger så.
Användarvisningsbild
Nightrain
Finjäsare
Inlägg: 92
Blev medlem: lör jun 07, 2003 2:00

ny ritning

Inlägg av Nightrain »

fan MRSVETSARE tycker du predikat i flera trådar om att vi ska vara snälla mot varandra å inte hålla på att tjafsa hela tiden. fatta att alla inte är födda med en svets i handen. mina egna byggen är svetsade med Mig svets, dom är inte heller så väst snygga men dom funkar och håller tätt.
har provat tig svetsen otalet gånger men det går åt helvete varenda gång antingen så fastnar pinnen som sitter i svets hantaget i plåten, eller så får jag inte tillsats matrialet att smälta

så, Kosken sjyst bygge! vad jag förstått så är du ju inte så gammal
Gäst

ny ritning

Inlägg av Gäst »

OK!! SORRY
Från och med nu så skall jag TAT lungt!!
Det har ni mitt ord på!!
Ha det så bra på DÖDENS RIKE= forumet!
Användarvisningsbild
Koskenkorva
Brygguru
Inlägg: 1424
Blev medlem: mån apr 12, 2004 2:00
Ort: k?llarn

ny ritning

Inlägg av Koskenkorva »

Bra det var cirkum 10:nde gången du lovade det, ska vi se om du klarar att inte bryta det för 10:nde gången också. :)

Hade det inte varit bättre att posta det detta under ACR- tråden, alla som postat här? Nu är det för sent.

Och MRSVETSARE, jag försöker inte på något sätt tävla om vem som har den bästa konstruktionen, men läser du bara igenom mitt inlägg så kanske du förstår.

Nackdelar med Bokabobs koncept:

1. Refluxen hamnar 45 längre ner på kolonnen än nödvändigt. Dett förlorar man MYCKET på.
2. Kylaren tar onödig plats.
3. Den kommer inte att fungera eftersom spriten i kond-kärlet också kommer att bringas till kokning när det blir för varmt nere i kolonnen.
4. Eftersom ansamlingkärlet sitter på insidan kommer dels kolonnens area kraftigt minskas, och så kommer produkten som kommer ut vara varm.
5. Svårare att bygga.

Fördelar:
1. Den är möjligen snyggare.

Den där ser ungefär ut som en av mina första prototyper som jag spolade totalt p.ga ovanstående faktorer. Jag har faktiskt tänkt på det mesta

Och jag säger inte att bokabobs är kass.

Vem har förövrigt lärt Bokabob min princip? Eller har han återuppfunnit hjulet?

När apparaten är helt klar ska jag lägga in en fullständig redovisning på Distillers forum.

Har enbart tillgång till MIG, därav resultatet. Anledingen till att fogen ser ut som den gör, förrutom redan nämda faktorer, är att det blev stora glipor där fogen skulle vara som jag blev tvungen att svetsa igen. Teorin som ligger bakom är i vilket fall inte så tafflig.
KISS - KeepItStupidSimple
Gäst

ny ritning

Inlägg av Gäst »

Din ide kanske det var ifrån början,men denna ide e Bättre och proffsigare enligt mig!
Jag återkommer med den jag skall bygga
Hemligt!!
Användarvisningsbild
Koskenkorva
Brygguru
Inlägg: 1424
Blev medlem: mån apr 12, 2004 2:00
Ort: k?llarn

ny ritning

Inlägg av Koskenkorva »

Är det du och BOKABOB som har något ihopkok :wink: ?
KISS - KeepItStupidSimple
Gäst

ny ritning

Inlägg av Gäst »

vänta och se!!
Skriv svar

Återgå till "Liquid Management (LM)"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster