Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

SPP. Råd och tips önskas.

Rostfria skurbollar, SPP, Propack, Helipack, Raschigringar, Kopparnät o.s.v.
Kusken
Bryggmästare
Inlägg: 320
Blev medlem: sön jun 12, 2016 20:31
Utrustning: Potstill. Thumper,

SPP. Råd och tips önskas.

Inlägg av Kusken »

Funderar på en kolonn som ska vara enbart för neutral. Har tidigare haft glaskulor och kopparmesh som fyllning i kolonnen. Men med begränsad takhöjd vill jag kunna köra effektivt med en kortare kolonn, och funderar då på SPP. Har läst på en del om SPP, här och på andra forum, och infon jag får spretar åt alla håll. Till att börja med, Var ska man handla? Det snackas om polacken. Vem är det? Hittar tre polska leverantörer på nätet ,med vad som ser ut som olika produkter. Den billigaste kostar ca 11 Euro, men den ser ut som vanliga fjädrar. Inte stjärnformad som dom andra. Kineserna vill ha från 20 Usd till 40Usd. Vilken sort är bäst. Jag ska ha dom i en tretumskolonn. Hur lång ska den vara? Ni som kör med SPP, Hur tycker ni den funkar? Kör ni som vissa rekommenderar , semifloodande? Finns det annan fyllnlng att få tag på som är bättre? Propak, helicoil? Nån som testat?
När en sten faller från bröstet, landar den ofta som en klump i magen.
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: SPP. Råd och tips önskas.

Inlägg av MRWELDER »

MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: SPP. Råd och tips önskas.

Inlägg av MRWELDER »

Original propak testat av endast FP här och jag testat kopia och fått mkt bra resultat
Orginal propak är jag 99% säker på at det är mkt bättre än spp



viewtopic.php?f=22&t=88&hilit=Propak
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: SPP. Råd och tips önskas.

Inlägg av MRWELDER »

Bara riktigt seriösa kör med propak och det finns anledning till att dom gör det ;)

https://www.cannoninstrument.com/en/Ima ... cument/425
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: SPP. Råd och tips önskas.

Inlägg av MRWELDER »

Söker man så finner man mkt info
Kusken
Bryggmästare
Inlägg: 320
Blev medlem: sön jun 12, 2016 20:31
Utrustning: Potstill. Thumper,

Re: SPP. Råd och tips önskas.

Inlägg av Kusken »

Vad är det som gör denna bäst? jag hittar inga uppgifter om pris hos denna säljaren. Eller jo, att dom kostar 45 Euro, men om det är per liter eller kilo eller hekto eller st framgår inte. En annan polsk sida "Padew.pl" säljer några som ser likadana ut för 11 Euro. Vet du vad som skiljer?
Ska man köra semifloodande med spp?
När en sten faller från bröstet, landar den ofta som en klump i magen.
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: SPP. Råd och tips önskas.

Inlägg av MRWELDER »

Han har originalet -Lita på han
Skriv svar

Återgå till "Kolonnfyllning/packning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst