Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

[Labmaster] Effektregulator?

Föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Ärvt apparat? Hittat apparat? Vad är detta? Vad har jag fått tag i?
Tjalle
Färsk jäst
Inlägg: 12
Blev medlem: tis apr 18, 2017 19:26
Utrustning: Labmaster

Re: Effektregulator?

Inlägg av Tjalle »

Som det har varit tidigare har vattnet blivit lite varmare när det går gått igenom kolonn röret och kylt klart. Kan man öka vatten trycket nu så det blir kallare och öka effekten i stället genom regulatorn. Blir det nån skillnad eller?
Användarvisningsbild
Kabom
Bryggare
Inlägg: 163
Blev medlem: tis jan 03, 2017 15:37

Re: Effektregulator?

Inlägg av Kabom »

Haha, tackar. Jag kör med en VM så jag behöver egentligen inte triacen för det. Använder den mest till min lösa kokplatta när jag steker fläsk utomhus ...
Toffeln
Bryggmästare
Inlägg: 424
Blev medlem: ons mar 16, 2016 22:02
Utrustning: Jästunna och jäsrör

Re: Effektregulator?

Inlägg av Toffeln »

Kabom skrev:Haha, tackar. Jag kör med en VM så jag behöver egentligen inte triacen för det. Använder den mest till min lösa kokplatta när jag steker fläsk utomhus ...
Haha! Antingen är jag på tok för trött efter en lång dag, men detta var på något vis bland det roligaste inlägget jag läst på ett tag! Tack för det.
Användarvisningsbild
Kabom
Bryggare
Inlägg: 163
Blev medlem: tis jan 03, 2017 15:37

Re: Effektregulator?

Inlägg av Kabom »

Toffeln skrev:
Kabom skrev:Haha, tackar. Jag kör med en VM så jag behöver egentligen inte triacen för det. Använder den mest till min lösa kokplatta när jag steker fläsk utomhus ...
Haha! Antingen är jag på tok för trött efter en lång dag, men detta var på något vis bland det roligaste inlägget jag läst på ett tag! Tack för det.
Kan informera med att fläsket blir perfekt!
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: Effektregulator?

Inlägg av MRWELDER »

Skriv svar

Återgå till "Labmaster"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster