Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

värme..

Föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Ärvt apparat? Hittat apparat? Vad är detta? Vad har jag fått tag i?
Användarvisningsbild
Kage
Färsk jäst
Inlägg: 7
Blev medlem: tor dec 11, 2003 1:00
Ort: pennybridge

värme..

Inlägg av Kage »

har en gammal hederlig labmaster (kopia) behållaren är väl på ca 25 l o kollonen är på 2" hur mycket effekt kan jag tänkas behöva under destillationen.. sitter en patron i skulle tro att den är på ca 2 kW..

Lämpligt sätt att ställa effekten??
Användarvisningsbild
made4u
Bryggmästare
Inlägg: 333
Blev medlem: tor dec 25, 2003 1:00
Ort: Sm?land
Kontakt:

värme..

Inlägg av made4u »

ställ in det med vatten vatten flödet
Schluckebier

värme..

Inlägg av Schluckebier »

2Kw är nog ganska lagom, jag har 2,25kW i en liknande och det funkar bra. Jag har en moddad dimmer enligt "Slobbans" recept.
Användarvisningsbild
Kage
Färsk jäst
Inlägg: 7
Blev medlem: tor dec 11, 2003 1:00
Ort: pennybridge

värme..

Inlägg av Kage »

ok... men ni tror alltså att ja kan smälla på fyll effekt hela tiden o bara justera med vattnet??

har försökt få tag på en sådan dimmer men dom är slut här i stan.....
Schluckebier

värme..

Inlägg av Schluckebier »

Det borde gå bra. Prova och var beredd att rycka sladden om det kyler för dåligt.
Skriv svar

Återgå till "Labmaster"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster