Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Hallo!

Här diskuteras Liquid Management och Reversed Liquid Management
Gäst

Hallo!

Inlägg av Gäst »

finns det någon som vet varför det stinker fan i hela min läghet?
dvs jag håller på att koka och snart exploderar det väl
min kolonn är ju ett el huvud + shoutgun och spriten e SÅ varm så att plastdunkarna snart smälter(skoja) men varm är den det skall väl inte vara varmt?
Användarvisningsbild
Bushwhacker
Bryggare
Inlägg: 199
Blev medlem: sön jul 27, 2003 2:00

Hallo!

Inlägg av Bushwhacker »

Många tycker att produkten från en Liquid Management apparat är för varmt, och sätter dit en liten produkt kylare.
(för ett komersiellt exempel kolla PDA-1)

Edit: Snygg rubrik !!
-- Bushwhacker --
The chase is better than the catch
Användarvisningsbild
Groover
Bryggmästare
Inlägg: 431
Blev medlem: sön maj 04, 2003 2:00
Ort: Skaune

Hallo!

Inlägg av Groover »

Om det luktar illa så kan det bero på i huvudsak två saker. Antingen läcker det ut ånga nånstans i fogarna eller så klarar inte kylaren av att kyla tillräkligt så det kommer ut ånga det hållet.

Är det bara så att det luktar från produkten så är det en annan femma. Lättaste man kan göra då är att samla upp det i ett slutet system med kolfilter. T.ex. slangen från apparaten ner till dunken måste vara tät på båda sidor så inte det kan komma ut ångor från den. Dunken måste ha ventilation så man kan sätta en slang till i locket och på den slangen sätta ett litet kolfilter. Jag gör så att när det jäst klart så flyttar jag bara kolfiltrer därifrån till en dunk.

Kom på att jag hade en bild på det hela. Inte så snyggt men funkar fint.
Bild
Slangen som sitter i jäsröret går sen vidare till filtret.
Bild
Användarvisningsbild
Taiguai
Finjäsare
Inlägg: 76
Blev medlem: lör maj 03, 2003 2:00

Hallo!

Inlägg av Taiguai »

Vad har du för värme element? Är det ett fasett element på typ 2.2kW så kan det nog lösas med en moddad dimmer och en rejäl effektsänkning...

Lycka till...
Användarvisningsbild
chrilleus
Finjäsare
Inlägg: 59
Blev medlem: tis nov 18, 2003 1:00
Ort: Heavyelectrictown =)

Hallo!

Inlägg av chrilleus »

Hehe, är dom skitiga underkläderna :x där för att neutralisera dom ångor som eventuellt smiter ut ändå? :)
Hihi :wink:
Skaru ha en st?nkare?
Användarvisningsbild
Fructis
Föredetta moderator
Inlägg: 744
Blev medlem: tor maj 29, 2003 2:00
Ort: Sk?neland

Hallo!

Inlägg av Fructis »

:lol:
If it's not moving ... ferment it !
Användarvisningsbild
Groover
Bryggmästare
Inlägg: 431
Blev medlem: sön maj 04, 2003 2:00
Ort: Skaune

Hallo!

Inlägg av Groover »

Jepp, ingen destillator. Det är en ny typ av tvättmaskin, de e sant jag lovar konstapeln. :lol:
Skriv svar

Återgå till "Liquid Management (LM)"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster