Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Stållbollar??

Rostfria skurbollar, SPP, Propack, Helipack, Raschigringar, Kopparnät o.s.v.
Gäst

Stållbollar??

Inlägg av Gäst »

fattar ej vad det e gför fel jag gör om FB säger att han använder stållull i sin maskin,jag har NU det i min kolonn
dvs jag får grå färg i spriten varför?? e det stållullen som gör det?
hjälp me frågan snarast Kokkar just NU!!
Användarvisningsbild
byggarn
Föredetta admin
Inlägg: 735
Blev medlem: lör sep 20, 2003 2:00
Ort: Stockholm

Stållbollar??

Inlägg av byggarn »

Nej,nej,nej. Det som åsyftas är stålbollar, dvs skurbollar av lite grövre och framföralt rostfritt material. Stålupp innehåller ju allt från olja till tvål (svinto) och har dessutom så tunna och framförallt icke rostfria trådar att de oxiderar jättesnabbt. Antagligen får du med olja eler tvål eller oxid ner i spriten... inte gott. :(
Schluckebier

Stållbollar??

Inlägg av Schluckebier »

Det står inte stålull, det står stålbollar. Dom säljs i 2- eller 3-pack i de flesta mataffärer. Dom är betyligt grövre än stålull, mer som svarvspån.
Läs igenom alla trådar om detta, det finns mycket info!
Skriv svar

Återgå till "Kolonnfyllning/packning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster