Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Hur funkar denna maskin?

Allt om vattendestillatorn.
XeptiQ
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: fre jul 08, 2016 12:36
Utrustning: tagen

Hur funkar denna maskin?

Inlägg av XeptiQ »

Tja

Är intresserad av att införskaffa, nu när jag ska flytta till hus. Men hur funkar denna maskin?
Göra mäsk och hälla i sen tuta och köra?
Någon som kan ge mer info om denna destillator?

Ni som beställt, hur har det gått med tull och allt runt om kring. Kollar dom paket när det går via EU?
Funderar på denna modell, länka gärna om denna skulle vara skit.
http://www.ebay.co.uk/itm/Water-Distill ... 1748456525
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Hur funkar denna maskin?

Inlägg av latmasken »

Får jag fråga hur många inlägg i detta forum du har läst innan du ställde frågan? Jag är nämligen helt övertygad om att allt du undrar går att läsa i befintliga trådar.

Det är möjligt att nån kommer och förbarmar sig över dig, men vill du ha snabb information så rekommenderar jag att läsa igenom trådarna i detta forum.
XeptiQ
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: fre jul 08, 2016 12:36
Utrustning: tagen

Re: Hur funkar denna maskin?

Inlägg av XeptiQ »

Hehe, hade väntat mig ett sånt här svar. Men eftersom jag har stor erfarenhet av att vara forums moderator så brukar man lägga till länkar om det är så att man stör sig på en ny skapad tråd, och sen låser man den ;)
Men visst, kan söka lite till men hittills har jag inte hittat det svaret jag är ute efter för det förekommer inte i någon av de trådar jag läst igenom.

latmasken skrev:Får jag fråga hur många inlägg i detta forum du har läst innan du ställde frågan? Jag är nämligen helt övertygad om att allt du undrar går att läsa i befintliga trådar.

Det är möjligt att nån kommer och förbarmar sig över dig, men vill du ha snabb information så rekommenderar jag att läsa igenom trådarna i detta forum.
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Hur funkar denna maskin?

Inlägg av latmasken »

Jag är inte moderator, jag är bara lat. Därför orkar jag inte sitta och leta fram de gamla trådar där detta avhandlats många gånger innan. Men eftersom jag varit medlem på forumet länge så vet jag att det finns såna trådar.

Nån annan kanske är mindre lat, annars får du anstränga dig att försöka få mig att göra jobbet åt dig. Men jag är rätt övertygad om att fem minuters läsande av gamla trådar kommer att ge dig informationen snabbare.
Skriv svar

Återgå till "Vattendestillator"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster