Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Köpråd!

Allt om vattendestillatorn.
Germanjacker
Turbojäsare
Inlägg: 48
Blev medlem: mån aug 14, 2006 2:00
Ort: Södra Dalarna

Köpråd!

Inlägg av Germanjacker »

Vet inte om en sån här tråd är tillåten. Men vilken vattendestillator är bäst? Och vart köper man dom? Dom jag har hittat kostar ju över 3 tusen kr... Har ni nån bra sida så släng gärna iväg ett pm.
Användarvisningsbild
Blådåren
Moderator
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons apr 09, 2008 17:06
Ort: centrala storskogen

Re: Köpråd!

Inlägg av Blådåren »

Att diskutera "teoretiskt" om vad som är bäst är inga problem !.
Teoretisk kunskap är fullt legal !.
Om man skriver "gör såhär" kan det möjligen tolkas som uppvigling till brott dock..

Men många använder eco 500/800 och känner sej nöjda med resultatet .
Dom kostar några tusenlappar , det går inte att göra nåt åt, marknaden styr ju :) .
Sprit löser mycket, men inte problem..
Germanjacker
Turbojäsare
Inlägg: 48
Blev medlem: mån aug 14, 2006 2:00
Ort: Södra Dalarna

Re: Köpråd!

Inlägg av Germanjacker »

Blådåren skrev:Att diskutera "teoretiskt" om vad som är bäst är inga problem !.
Teoretisk kunskap är fullt legal !.
Om man skriver "gör såhär" kan det möjligen tolkas som uppvigling till brott dock..

Men många använder eco 500/800 och känner sej nöjda med resultatet .
Dom kostar några tusenlappar , det går inte att göra nåt åt, marknaden styr ju :) .
Ja precis. Men dom är så tusans dyra :(.
Draco45
Finjäsare
Inlägg: 66
Blev medlem: mån mar 19, 2012 16:34

Re: Köpråd!

Inlägg av Draco45 »

Om du vill och kan vänta (lång frakt tid) så kan du beställa ifrån Ebay: Dental/Medical Pure Water Distille kan du söka på. Kom ihåg att bocka i fri frakt bara =)
Jag beställde min ifrån Honkong och betalade ca 800kr och är nöjd med min.
korky
Bryggmästare
Inlägg: 212
Blev medlem: mån jul 18, 2011 18:40
Ort: skogen

Re: Köpråd!

Inlägg av korky »

har köpt min också på ebay för runt tusenlappen. samt en begagnad här i sverige för 800kr
Användarvisningsbild
carta
Finjäsare
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 10, 2011 17:11

Re: Köpråd!

Inlägg av carta »

hur blir slutprodukten med dessa Kinaapparater?
Draco45
Finjäsare
Inlägg: 66
Blev medlem: mån mar 19, 2012 16:34

Re: Köpråd!

Inlägg av Draco45 »

Hej! Slutprodukten blir bra efter en ordentlig kolning!
Innan kolningen så är det inte någon höjdare direkt!
Men för hemma bruk samt om man inte kan/vill bygga så fungerar det bra tycker jag!
Användarvisningsbild
carta
Finjäsare
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 10, 2011 17:11

Re: Köpråd!

Inlägg av carta »

Draco45 skrev:Hej! Slutprodukten blir bra efter en ordentlig kolning!
Innan kolningen så är det inte någon höjdare direkt!
Men för hemma bruk samt om man inte kan/vill bygga så fungerar det bra tycker jag!
modellerna på ebay ser ut att vara densamma men med varierande priser bara. läste om några som hade problem med kablarna som behövde bytas ut då dem näst intill smällt. skall man verkligen behöva göra detta på CE märkta maskiner?
Användarvisningsbild
stillton
Brygguru
Inlägg: 2400
Blev medlem: ons mar 04, 2009 18:20
Utrustning: välutrustad...

Re: Köpråd!

Inlägg av stillton »

carta skrev:. läste om några som hade problem med kablarna som behövde bytas ut då dem näst intill smällt. skall man verkligen behöva göra detta på CE märkta maskiner?
beror på om det verkligen är en äkta CE-märkning http://sv.wikipedia.org/wiki/CE-m%C3%A4 ... 3.A4rkning
korky
Bryggmästare
Inlägg: 212
Blev medlem: mån jul 18, 2011 18:40
Ort: skogen

Re: Köpråd!

Inlägg av korky »

carta skrev:
Draco45 skrev:Hej! Slutprodukten blir bra efter en ordentlig kolning!
Innan kolningen så är det inte någon höjdare direkt!
Men för hemma bruk samt om man inte kan/vill bygga så fungerar det bra tycker jag!
modellerna på ebay ser ut att vara densamma men med varierande priser bara. läste om några som hade problem med kablarna som behövde bytas ut då dem näst intill smällt. skall man verkligen behöva göra detta på CE märkta maskiner?

jag har 2st och jag har inte behövt byta kablarna på nån av dom. fast å andra sidan så har jag bytt ut kablarna till fläkten på båda 2 för att jag sätter dom i ett separat uttag så dom kan ligga kvar på golvet när jag byter mäsk. men den vanliga kontakten som sitter vid kokplattan har fungerat hurlänge som helst
Användarvisningsbild
TvRemote
Finjäsare
Inlägg: 63
Blev medlem: tor mar 08, 2012 9:50

Re: Köpråd!

Inlägg av TvRemote »

carta skrev: modellerna på ebay ser ut att vara densamma men med varierande priser bara. läste om några som hade problem med kablarna som behövde bytas ut då dem näst intill smällt. skall man verkligen behöva göra detta på CE märkta maskiner?
Det är ju bara att beställa hem en av dessa från ebay, i med kontakten i uttaget och kolla om den blir varm eller inte.
Användarvisningsbild
carta
Finjäsare
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 10, 2011 17:11

Re: Köpråd!

Inlägg av carta »

TvRemote skrev:
carta skrev: modellerna på ebay ser ut att vara densamma men med varierande priser bara. läste om några som hade problem med kablarna som behövde bytas ut då dem näst intill smällt. skall man verkligen behöva göra detta på CE märkta maskiner?
Det är ju bara att beställa hem en av dessa från ebay, i med kontakten i uttaget och kolla om den blir varm eller inte.
precis, och det är redan gjort!
Användarvisningsbild
carta
Finjäsare
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 10, 2011 17:11

Re: Köpråd!

Inlägg av carta »

fick hem skiten i går kväll och tänkte att packa upp den tidigt på morgonen när jag vaknade och köra igång direkt. sagt och gjort så vaknade jag extra tidigt denna morgon och gick upp för att vara hurtig och göra nytta. när jag väl packar upp maskinen så ser jag att den är både sprucken och skadad på flera ställen. till min besvikelse skriver jag ett långt mejl till säljaren i hopp om ett svar hur vi skall lösa detta smidigast möjligast, utan att ha fått något svar hittills! vi får hoppas att dem vill komma med en lösning på problemet, för att skicka tillbaka produkten kostar en hel del och som samtidigt är trasig.
vi får se om det finns något intresse från företagets sida att styra upp detta!
till min besvikelse så kommer det inte bli någon dricka denna helgen....

någon annan som råkat ut för samma sak?
T.Bengtsson
Färsk jäst
Inlägg: 15
Blev medlem: ons jul 30, 2014 0:33

Re: Köpråd!

Inlägg av T.Bengtsson »

[quote=carta]fick hem skiten i går kväll och tänkte att packa upp den tidigt på morgonen när jag vaknade och köra igång direkt. sagt och gjort så vaknade jag extra tidigt denna morgon och gick upp för att vara hurtig och göra nytta. när jag väl packar upp maskinen så ser jag att den är både sprucken och skadad på flera ställen. till min besvikelse skriver jag ett långt mejl till säljaren i hopp om ett svar hur vi skall lösa detta smidigast möjligast, utan att ha fått något svar hittills! vi får hoppas att dem vill komma med en lösning på problemet, för att skicka tillbaka produkten kostar en hel del och som samtidigt är trasig.
vi får se om det finns något intresse från företagets sida att styra upp detta!
till min besvikelse så kommer det inte bli någon dricka denna helgen....

någon annan som råkat ut för samma sak?[/quote]

Vad fan!! Det här vill man inte råka ut för när man ska börja koka! Inte annars heller, men jag känner din ilska..

Nu var detta ett tag sedan, så hur har det blivit?

Var det en modell i stil med: http://www.ebay.com/itm/Dental-Medical- ... 4173ac5ca8
Skriv svar

Återgå till "Vattendestillator"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster