Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Ebay dental desti

Allt om vattendestillatorn.
drjosefelak
Bryggmästare
Inlägg: 208
Blev medlem: ons aug 05, 2009 22:05

Ebay dental desti

Inlägg av drjosefelak »

Köpte en vdestillator från ebay ca 700kr.
Testade att köra vanlig mäsk, blev så där:/
Körde sedan ut en sats från min potstill och slängde i 4l i vdest..
Det blev väldigt bra, slängde första 1.5dl och stannade maskinen efter ca 1tim 10min. Det luktar väldigt bra och håller 77%
Så ska ni använda vd kör 40% i den, det blir kanon;)

/drj
Bästföre Mäsk 7-9%
larsw10
Turbojäsare
Inlägg: 48
Blev medlem: tis apr 29, 2008 17:41

Re: Ebay dental desti

Inlägg av larsw10 »

Kommer Du ihåg vad den heter och behövde du modda den eller var det bara att köra.

Jag har kikat på denna Dental/Medical Pure Water Distiller ALL STAINLESS STEEL INTERNAL verkar intressant

Kan ju för övrigt använda denna för att destillera vatten för vinbryggning och annat som kräver destillerat vatten också. Borde ju bli bättre utan en massa orenheter i vinet ölet eller vad man har på g.
Användarvisningsbild
TvRemote
Finjäsare
Inlägg: 63
Blev medlem: tor mar 08, 2012 9:50

Re: Ebay dental desti

Inlägg av TvRemote »

larsw10 skrev:Kommer Du ihåg vad den heter och behövde du modda den eller var det bara att köra.

Jag har kikat på denna Dental/Medical Pure Water Distiller ALL STAINLESS STEEL INTERNAL verkar intressant

Kan ju för övrigt använda denna för att destillera vatten för vinbryggning och annat som kräver destillerat vatten också. Borde ju bli bättre utan en massa orenheter i vinet ölet eller vad man har på g.
Är i princip lika alla dessa vattendestillatorer från Kina, kan skilja något i pris bara.

Den jag har hade texten "Dental/Medical water distiller" i annons rubriken. Och jag får rätt fin sprit om jag destillerar hela mäsk satsen och sedan kör spriten en gång till, samt kolar spriten noggrant :)
Användarvisningsbild
stillton
Brygguru
Inlägg: 2400
Blev medlem: ons mar 04, 2009 18:20
Utrustning: välutrustad...

Re: Ebay dental desti

Inlägg av stillton »

av ren nyfikenhet.. varför köpa en vattendestillator om du redan har en potstill?
larsw10
Turbojäsare
Inlägg: 48
Blev medlem: tis apr 29, 2008 17:41

Re:

Inlägg av larsw10 »

stillton skrev:av ren nyfikenhet.. varför köpa en vattendestillator om du redan har en potstill?
Kanske för att jag köpte denna först

Använder denna för att destillera vatten som jag använder till vin och ölbryggning.
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Ebay dental desti

Inlägg av latmasken »

Destillerat vatten är väl inget bra till vin- och ölbryggning?
Knox
Brygguru
Inlägg: 1505
Blev medlem: ons nov 25, 2009 21:22
Ort: Borås

Re: Ebay dental desti

Inlägg av Knox »

Jo man använder det för att justera vättenkemin om man t.ex. har väldigt hårt vatten så ersätter man en del av er med destvatten eller osmosvatten
Skriv svar

Återgå till "Vattendestillator"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst