Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Nytt om vattendestillatorn

Allt om vattendestillatorn.
Användarvisningsbild
Uffe
Turbojäsare
Inlägg: 37
Blev medlem: mån nov 10, 2003 1:00

Nytt om vattendestillatorn

Inlägg av Uffe »

Om man kör med tätat hål på stigarröret så får man ut ca 2dl mer eftersom inget går till spillo ut i luften i form av alkoholånga och därmed oönskade lukter. Det finns dessutom i locket inne i kokkärlet en öppning på T-röret som sitter där, där ångorna går upp till stigarröret, verkar vara någon form av återrinning? T-röret är alltså öppet på ena sidan, kolla där!
Resultat efter många tester med vattendestillatorn ECO 800: Otrolig ren "rådojja" hur enkel som helst att använda (lika lätt som att göra sej en kopp snabbkaffe), driftsäker, ljudlös, väldigt snabb, billig i drift (drar endast lite el) billig i inköp och deskret utseende jämfört med traditionella apparater. Med andra ord, den slår allt annat i branchen med råge!!! Jag hittar inga nackdelar...Bara det att slippa kylvatten.. satsa på ECO W
Användarvisningsbild
Qvint
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor dec 18, 2003 1:00

tack för tipset!

Inlägg av Qvint »

nu väntar jag på min eco 800 som är beställd... äntligen kan jag avveckla min gammla FOA (inte en dag för tidigt).
Toastmaster
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: lör sep 20, 2008 23:06
Ort: Liatorp

Vart hittar jag en apparat???

Inlägg av Toastmaster »

Efter grisen tog alla mina grejer och stoppa in mig i bur så har jag lagt allt på hyllan, men tänkte dra igång igen, men behöver en liten brännare på 25/50 liter till å börja med. Någon som vet vart jag kan få fatt i en (ny eller beg) gör det samma. Bara den funkar och inte tar så lång tid på sig som spiralbrännaren

//Toastmaster
Skriv svar

Återgå till "Vattendestillator"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster