Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Vattenkokare guide?

Allt om vattendestillatorn.
tattoo_crippe
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor nov 13, 2008 2:07

Vattenkokare guide?

Inlägg av tattoo_crippe »

Hej är inne på att köpa en EcoWater 800. Jag har läst igenom forumet och endast hittat en del guider på hur man "bäst" kokar men inget mer.

Någon som kan tipsa om en del saker?

Om jag köper en vattenkokare på en av alla vin & essens butiker på nätet (t.ex. PGW,gertstrand m.m.), är den då helt klar att använda till spritkokning?

Kan jag bara packa upp den och börja koka spriten direkt?

Måste jag modda den eller är dom oftast moddade?

Om jag nu måste modda den någon som har en enkel guide?

Hur länge kan man använda kolfiltret innan man måste byta?

Måste man kola ytterligare i rör eller är spriten drickbar direkt?

av 23 liter mäsk hur mycket 40% drickbar sprit kan man räkna med att få ut med denna maskin?

En del frågor låter nog korkade men vill veta så mycket som möjligt innan man lägger ut 3900kr.
Användarvisningsbild
caolila
Bryggare
Inlägg: 162
Blev medlem: tis maj 16, 2006 2:00

Vattenkokare guide?

Inlägg av caolila »

hej!på en eco 800 är det nått hål som ska täppas för säkert nån annan som kan ge en utförlig beskrivning på hur man gör (de är inte svårt iaf) själv har jag en 500 den är de bara å packa upp och köra men dom verkar va svår å få tag i nu!kolfiltret är endast till för om du ska destillera vatten kör du mäsk är det värdelöst så ja du måste ha ett riktigt kolrör för att de ska bli drickbart! beror ju på vad du har för jäst8 kg eller 6kg? men ca 7-9l 40% brukar de bli... lycka till! :D
Skriv svar

Återgå till "Vattendestillator"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster