Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Läckage på en Eco 500

Allt om vattendestillatorn.
Användarvisningsbild
danko
Finjäsare
Inlägg: 65
Blev medlem: tis maj 22, 2007 2:00

Läckage på en Eco 500

Inlägg av danko »

Jag test körde min ”nya” eco water 500 idag och den läckte tyvärr som ett såll. Först märkte jag ingenting då den stod ovanpå plattorna på spisen men då jag tittade till den efter ca 60 minuters körning var hela spisen full med ”vätska”. Det har inte läckt ifrån anslutningen mellan kannan och röret eller ifrån karaffen utan verkar snarare ifrån ”kylslingan”. Econ tuffade på och hade inte kortslutit eller så men jag drog ut strömmen direkt då ”vätskan” rann ut inifrån apparaten och kom ut vid strömanslutningen och på under sidan.

Nu har jag inga torx-mejslar hemma utan får plocka det ifrån jobbet på måndag så jag har inte kunnat öppna och lista ut riktigt vad som gått snett men jag tänkte bara kolla om någon annan varit med om liknande läckage problem och hade en idé.
Användarvisningsbild
caolila
Bryggare
Inlägg: 162
Blev medlem: tis maj 16, 2006 2:00

Läckage på en Eco 500

Inlägg av caolila »

lika har hänt för mig 2ggr vet inte vad de är för fel har kört mycke efter de och utan problem.vore kul om nån visste vad de beror på :shock:
Användarvisningsbild
Tompa
Bryggmästare
Inlägg: 449
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00
Ort: Stockholm

Läckage på en Eco 500

Inlägg av Tompa »

Om eco'n lutar en aning från mottagaren så läcker det. Ställ den på plant underlag.
Användarvisningsbild
caolila
Bryggare
Inlägg: 162
Blev medlem: tis maj 16, 2006 2:00

Läckage på en Eco 500

Inlägg av caolila »

min har stått på samma underlag jämt.på en bänk som är rak
Skriv svar

Återgå till "Vattendestillator"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster