Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

All utrustning för att börja brygga öl säljes

Grundläggande utrustning och teknik.
bryggcalle
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor jun 02, 2016 20:57

All utrustning för att börja brygga öl säljes

Inlägg av bryggcalle »

Hej

Hade tänkt brygga öl nu i sommar så har köpt på mig allt man behöver för att börja brygga i småskala. Vet nu inte om jag kommer ha den tiden jag trodde att jag skulle ha och tänkte göra en intressekoll och se om någon är intresserad av att köpa rubbet.

Urustningen finns i örebro och består bl.a. av en bielmeister 30 liters bryggryta med kran och gradinställningar, 2st 25 liters jäskar i plast, rengörnings och disinffekteringsmedel (bästa märkena), flaskställ att torka rengjorda flaskor på, kapsyler, kapsylerare, ph mätstickor, krankopplingar av olika slag/slangnippel, slang, hävert, häverthållare, termometerhållare, digital termometer, bazooka, 10 humlepåsar, 1 biab påse, bottengaller, humle, malt, korn, jäst (inklusive receptbeskrivning till 20 liter ljus lager och 20 liter ipa), 2 jäsrör, mätsticka och mätrör till att mäta alkoholhalt, kranar att montera på jäskaren, handskar, omrörningsslev, kylare och möjligen några saker till. Har även pdf-böcker om hur man gör.

Alla bryggingridienser / rengörningsmedel är nya och oöppnade, allt annat är också nytt förutom ett jäskar, bryggrytan, bottengallret, biabpåsen och kylaren, dessa är använda till några få bryggningar.

har även flaskor om det behövs.

Hör av dig vid intresse / om du vill ha mer detaljerad info / bilder.

Obs, säljer endast allt eller inget, detta är det perfekta kittet till den som behöver en komplett extra enhet eller till den som precis ska börja.

Pris enligt överenskommelse.

MVH Bryggcalle
Twinrix
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: lör jul 02, 2016 17:44

Re: All utrustning för att börja brygga öl säljes

Inlägg av Twinrix »

Hej BryggCalle
Är det OK att be dig ringa mig på 0708-818470 så att jag kan fråga om utrustningen och vad du vill ha betalt? Stefan
Skriv svar

Återgå till "Utrustning och teknik för ölbryggning, Grundläggande"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster