bryggforum.nu

Sveriges största forum för hembryggare.

* REGLER   * Logga in   * Bli medlem   * FAQ    * Sök
Allt f�r din hembryggning
Aktuellt datum och tid: sön nov 19, 2017 6:58

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1564 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 101, 102, 103, 104, 105
Författare Meddelande
InläggPostat: tor sep 07, 2017 11:15 
Newbie

Tack som fan för era svar! Det är lite så jag tänker. Hur mycket utrustning får jag för 4000? Hur mycket 'förenklas' processen med ett bryggverk? Blir man mycket mer begränsad med bryggverk osv?

Hittade detta
https://m.ebay.co.uk/itm/271687277467?_mwBanner=1

Som jag tycker ser bättre ut än Coobra osv. Detta saknar dock kylslinga. Hade ni tagit risken att köpa bryggverk från utlandet eller är det såpass mycket som kan krångla att det är bäst att köpa från en svensk återförsäljare?

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk

InläggPostat: tor sep 07, 2017 16:54 
Moderator

Har sett lite smått på ace förut men inte läst på ordentligt, tror de finns lite grupper på FB om dem samt en del trådar på shbf forumet.
Största fördelen vad jag sett är väll just priset samt att jag har för mig jag sett någon säga att man kan maxa 35L satser i dem

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

InläggPostat: ons nov 08, 2017 13:30 
Newbie

Hej!

Har en ale som jag tappat på flaska som stått i ungefär två veckor och det har knappt bildats någon kolsyra eller skumm än så länge. Vad ska jag göra? Kan jag öppna flaskorna och tillsätta mer? Om jag komme rihåg rätt så tillsatte jag nog bara ca 4g per liter vilket jag nu förstår är för lite

InläggPostat: fre nov 10, 2017 17:21 
Brygguru

Wheaa skrev:
Hej!

Har en ale som jag tappat på flaska som stått i ungefär två veckor och det har knappt bildats någon kolsyra eller skumm än så länge. Vad ska jag göra? Kan jag öppna flaskorna och tillsätta mer? Om jag komme rihåg rätt så tillsatte jag nog bara ca 4g per liter vilket jag nu förstår är för lite

Vilken ölstil? Hur stark är ölen? Vilken jäst? 4g/l är inte jättelite och bör vara lagom för en porter eller stout t.ex.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1564 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 101, 102, 103, 104, 105

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]