Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Värmare

Diskussioner om doppvärmare avsedda att använda för spiralbrännaren
trbngr
Färsk jäst
Inlägg: 6
Blev medlem: tis nov 06, 2018 18:17

Värmare

Inlägg av trbngr »

20181113_220812-1600x778.jpg
20181113_220812-1600x778.jpg (253.16 KiB) Visad 657 gånger
Är det någon som har koll på denna typ av värmare som jag snikat åt mig ?
230v en 2000w en 350w fabrikat okänt.
Det enda som står förutom volt/watt är 1407.
Undrar vad de 2 tunna svarta kablarna som sticker ut är till för.
Tänkte köra 2000w på full sprutt i början ev ihop med 350w sedan slå av 2000w med klixon på nederdelen av spiralen.
Eller trådlös stektermometer så får mitt telldus system slå av den.
Och sedan 350w med regulator för koket.
Men som sagt nyfiken på de svarta kablarna har inte mätt eller nåt har dem inte hos mig för tillfället.
click
Bryggmästare
Inlägg: 310
Blev medlem: tor okt 20, 2016 19:32

Re: Värmare

Inlägg av click »

Skulle dom svarta kablarna kunna vara en tempgivare? Har du en multimeter kan du testa att mäta resistansen och sen stoppa hela värmepatronen i varmt eller kallt vatten och se om resistansen ändras.
MrFinkel
Finjäsare
Inlägg: 97
Blev medlem: ons nov 07, 2012 8:01
Utrustning: Fet-Foa

Re: Värmare

Inlägg av MrFinkel »

Det där är Cartridge Heater, vad jag kan få fram så är det någon form av tempsensor eller termoelement, då är frågan har du demonterat en vallamaskin eller cantinvärmare för att hitta dem :D
För att inte förvirra mer än nödvändigt.
Tidigare användare:
Raggarn_salen
Gubben_finkel
Skriv svar

Återgå till "Doppvärmare"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst