Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Ansluta spiralen till locken?

En enkel brännare som ger sprit med styrka över 90%
Användarvisningsbild
Ozgood
Turbojäsare
Inlägg: 30
Blev medlem: sön maj 21, 2006 2:00
Ort: Göteborg
Kontakt:

Ansluta spiralen till locken?

Inlägg av Ozgood »

Hej. Tänkte prova på att bygga en spiralbrännare.
Har lagt en order på all elektronik som behövs. Men jag funderar på detta med att sätta fast spiralen i locket?
Hur gör ni andra för att locket inte ska spricka av spiralens tyngd om den eventuellt skulle luta åt något håll?

Min fråga är helt enkelt: Hur har ni satt fast spiralen i era lock?
Skicka gärna bilder och beskrivningar!

// Lägenhetsdestilleriet
temp_wricko
Bryggmästare
Inlägg: 537
Blev medlem: tor feb 01, 2007 1:00

Re: Ansluta spiralen till locken?

Inlägg av temp_wricko »

På den tiden byggde jag ett uppochnervänt T som stod bredvid hinken och stödde spiralen. Spiralen pressades genom packningen i hålet i hinken.
/Wricko
Användarvisningsbild
Bryggare2
Bryggare
Inlägg: 102
Blev medlem: ons dec 14, 2005 1:00

Re: Ansluta spiralen till locken?

Inlägg av Bryggare2 »

Jag lutar bara spiralen mot badkarskanten och emot väggen sen ställde jag golvmoppen igenom spiralen och tejpade fast golvmoppen i väggen. Använd fantasin så hittar du säkert ett bra sätt att få den att hålla.

Spiralen för du bara igenom jäsrörspackninen på locket till vinhinken om du har 10 eller 12 mm spiral. Har di större diameter på spiralen så köper du en gummigenomförningssats på biltema och använer dem.

Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Spiralbrännaren"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster