Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

smaksätta piptobak

Diskusion kring tobak, så som snustillverkning.
Användarvisningsbild
Santas Little Helper
Newbie
Inlägg: 3
Blev medlem: tis aug 19, 2014 1:32

smaksätta piptobak

Inlägg av Santas Little Helper »

Hej!

Ny här som medlem men har läst och tagit del av Bryggforums kunskapsbank i ett par år nu då jag är väldigt intresserad av egen tillverkning av allt som har med njutningsmedel att göra... :roll:

Handlar det mesta på PGW, och har nu köpt deras "startpaket american blend" med sikte på att göra piptobak.

Själva proceduren var ganska enkel, jag skalade bara ner till 10% för att testa. (50 gram av 500) Ville inte förstöra allt samtidigt...)

Det jag saknar är den söta smaken från t.ex. Mac Barens. Hur får man till den på ett bra sätt?
Kan man använda essens av nåt slag eller måste man köpa deras kryddpack? Jag har körsbär och sprit!


Med ovanligt vänliga frågetecken SLH
jojjas
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: sön okt 14, 2012 19:44

Re: smaksätta piptobak

Inlägg av jojjas »

Köp från denna firma , köp deras "hard candy flavouring" passar bra till piptobak , men se upp med doseringen , typ 1 ml räcker till 0,5 kg tobak , så det är riktigt potenta grejer där
Både till yrke o personlighet
Skriv svar

Återgå till "Tobak / snus"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster