Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Göra Göteborgs rapé-liknande snus, white.

Diskusion kring tobak, så som snustillverkning.
Rickaard
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor jun 27, 2013 8:15

Göra Göteborgs rapé-liknande snus, white.

Inlägg av Rickaard »

Tjena!

Jag har köpt Prillans snussats och har några funderingar.
Jag läste i en annan tråd att man ville ha en Göteborgs rapé-liknande smak så skulle man tillsätta rökarom och enbärsolja.

Det jag undrar är om man vill ha white, ska man tillsätta dessa smaktillsatser samt den lilla påsen som man fick med och strunta i vatten? För som jag har förstått det så blir snusen inte white om man tillsätter just vatten.

Sen en annan sak, om man struntar i smaktillsatser och vill ha white. Ska man tillsätta den lilla påsens innehåll och strunta i vatten eller ska man bara snusa påsarna direkt ut lådan? Det sista låter fel i mina öron, men jag har aldrig gjort detta tidigare.

Tack på förhand!
/Novisen
Användarvisningsbild
Mooki
Bryggmästare
Inlägg: 543
Blev medlem: tis feb 07, 2006 1:00
Ort: Roslagens famn

Re: Göra Göteborgs rapé-liknande snus, white.

Inlägg av Mooki »

Tror du bara ska dra ner på vätskemängden.
Har inte kört prillans, men du kan testa en dosa med ca 10ml vätska totalt - det funkade för mig för att ge en "white-liknande" fuktighet (dock SwedSnus).
Skriv svar

Återgå till "Tobak / snus"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster