Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

smaksätta tobak (hjälp)

Diskusion kring tobak, så som snustillverkning.
diniroo
Turbojäsare
Inlägg: 37
Blev medlem: tis mar 19, 2013 13:35

smaksätta tobak (hjälp)

Inlägg av diniroo »

hejsan!

jag ahr just malt ner 1kg råtobak och har den färdig att användas men gillar inte riktigt smaken, så jag läste runt en massa om att smaksätta och jag röker normalt mest menthol cigg och hittade på några forum att man kunde använda pepparmyntolja för att få menthol smak på tobaken. Så jag tog lite vatten i ett glas med 5droppar pepparmynta och blandade i lte tobak så det belv som ett klat, spred ut det och torkade över natten och var just ute och testa röka det, det smakade faktiskt riktigt gott och rätt mycket menthol smak i det hela !

så min fråga är, borde det vara okej att röka pepparmyntsolja? vet att inget man drar ner i lungorna är nyttit men tänkte så de inte va typ "rök 5cigg med det och du blir blind och dör" eller saker i den stilen om någon där ute sitter på info om detta så vore det väldigt uppskattat om ni kunde dela med er av den infon
Användarvisningsbild
Omlott
Bryggmästare
Inlägg: 561
Blev medlem: lör okt 08, 2011 10:15
Utrustning: Damejeanne
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: smaksätta tobak (hjälp)

Inlägg av Omlott »

Godmorgon!
Jag drar mig till minnes att jag läste en tråd här om just pepparmyntolja. Kommer tyvärr inte ihåg vad dom kom fram till men pröva och se om sökfunktionen ger några svar.
Skriv svar

Återgå till "Tobak / snus"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster