Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Swedmax

Diskusion kring tobak, så som snustillverkning.
heffa
Färsk jäst
Inlägg: 17
Blev medlem: tor okt 29, 2009 23:40
Ort: jämtland

Swedmax

Inlägg av heffa »

Är det någon som har prövat denna snus???
bente
Färsk jäst
Inlägg: 23
Blev medlem: tor apr 30, 2009 19:31

Swedmax

Inlägg av bente »

Ja, och om det inte är cuthof med annan etikett, så är det i alla fall väldigt likt. Samma recept och samma beredning (hårt packat i medföljande plastburk) och samma tid i ugn (36 h) på samma gradtal. Färg, lukt och konsistens är samma både på den malda råtobaken och den färdiga produkten. Cuthofs sviktande kvalitet vid denna tidpunkt (3-4 månader sen) fick mig att testa Swedmax, och jag blev tyvärr inte nöjd med dem heller. Swedmax var några kronor dyrare också om jag minns rätt. Nu har jag gett upp och kör med Ettan igen, men skulle jag börja göra eget igen blev det nog Cuthof före Swedmax ändå.
heffa
Färsk jäst
Inlägg: 17
Blev medlem: tor okt 29, 2009 23:40
Ort: jämtland

Swedmax

Inlägg av heffa »

bente skrev:Ja, och om det inte är cuthof med annan etikett, så är det i alla fall väldigt likt. Samma recept och samma beredning (hårt packat i medföljande plastburk) och samma tid i ugn (36 h) på samma gradtal. Färg, lukt och konsistens är samma både på den malda råtobaken och den färdiga produkten. Cuthofs sviktande kvalitet vid denna tidpunkt (3-4 månader sen) fick mig att testa Swedmax, och jag blev tyvärr inte nöjd med dem heller. Swedmax var några kronor dyrare också om jag minns rätt. Nu har jag gett upp och kör med Ettan igen, men skulle jag börja göra eget igen blev det nog Cuthof före Swedmax ändå.

TjA
Har testat snus nu från Swedmax och är väldigt nöjd :)
det var lite torrt från början men nu när snusen ha stått i burken i kylen så blir den bara bättre och bättre .
Jag skulle få en extra flaska med "propylen-------" men jag tro inte jag behöver hälla i något extra ,,,
tog smaken Bergamotte jävligt god..nästa gång ska jag pröva smaken "rökarom"
så den hära snusstsen kör jag på hädan efter...:)
JAg har testat jätte många snussatser innan från
Lindgrens,Cuthof,Kungsnus,Gellivaresnusfabrik,Fixa eget,Cut N Roll, m.m'
och de känns kung att hitta en snussats som blir bra kvalite...
:D
bente
Färsk jäst
Inlägg: 23
Blev medlem: tor apr 30, 2009 19:31

Swedmax

Inlägg av bente »

heffa skrev: TjA
Har testat snus nu från Swedmax och är väldigt nöjd :)
det var lite torrt från början men nu när snusen ha stått i burken i kylen så blir den bara bättre och bättre .
Har då aldrig varit med om att ett sats som blivit för torr har blivit bättre av att stå i kylen. Nåväl, man ska i alla fall aldrig slänga nåt märkte jag. Hade ju för ett par månader sedan misslyckats med en sats cuthof (smakade alldeles för beskt), men av nån anledning så slängde jag den inte, utan la burken i frysen. Tog fram snuset idag och testade att ta en prilla, och det var som ett helt annat snus. Inte helt optimalt, men jämfört med hur det var innan så är det som natt och dag.
heffa
Färsk jäst
Inlägg: 17
Blev medlem: tor okt 29, 2009 23:40
Ort: jämtland

Swedmax

Inlägg av heffa »

bente skrev:
heffa skrev: TjA
Har testat snus nu från Swedmax och är väldigt nöjd :)
det var lite torrt från början men nu när snusen ha stått i burken i kylen så blir den bara bättre och bättre .
Har då aldrig varit med om att ett sats som blivit för torr har blivit bättre av att stå i kylen. Nåväl, man ska i alla fall aldrig slänga nåt märkte jag. Hade ju för ett par månader sedan misslyckats med en sats cuthof (smakade alldeles för beskt), men av nån anledning så slängde jag den inte, utan la burken i frysen. Tog fram snuset idag och testade att ta en prilla, och det var som ett helt annat snus. Inte helt optimalt, men jämfört med hur det var innan så är det som natt och dag.
Nä Har aldrig varit med om de heller...man kanske blir van att de lite torrt kanske..men jag gjorde en snussats till farsgubben med rök arom och fan vad bra de vart..körde med en lägre temp och det vart bra konstistens och de luktar nästan precis som ettan jätte god..så det blir rökarom nästa gång hehe...

Jaha det va ju knepigt att snusen vart bättre efter ha legat i frysen..:P
Men funkar det så äre ju kung;)
skaggmuff
Färsk jäst
Inlägg: 12
Blev medlem: mån jan 24, 2011 5:52
Ort: Lycksele

re:swedmax

Inlägg av skaggmuff »

jag har provat swedmax snussats å tycker inte att den var nåt vidare.
sen när man skriver en recension på deras sida om att man inte tycker att deras snus var bra så tas det inlägget bort av admin på swedmax så att de bara är 5 stjärniga recensioner där å de tycker jag förklarar vilket skitföretag det är.

Har även provat cuthof, cut'n Roll (fin och grov) och dom funkar väl men tyckte inte att dom var riktigt bra men dom funkar ju.
Nu senast så prövade jag Fixaegets premium snus å de tycker jag hitills är det bästa av det jag har provat sen har dom högkoncentrerade aromer som räcker till flera snussatser vilket är bra.
skaggmuff
Färsk jäst
Inlägg: 12
Blev medlem: mån jan 24, 2011 5:52
Ort: Lycksele

re:swedmax

Inlägg av skaggmuff »

kom just på att jag mejlade till dom och frågade varför min recension inte kom upp på deras sida å då fick jag till svar att de var någon som spammade deras sida med inlägg....ja de måste va jag det...dom tog ju bort min recension efter 2 dagar å då skrev jag en ny vilket dom också tog bort...sen ändrade dom sitt recensionssystem så att dom alltid måste kontrollera den innan den postas....måste ju vara därför dom inte har en negativ recension då....nä swedmax verkar vara ett riktigt skitföretag ur mina ögon sett.
Peter Johansson
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: lör mar 05, 2011 10:41
Ort: Halland

Re: re:swedmax

Inlägg av Peter Johansson »

skaggmuff skrev:kom just på att jag mejlade till dom och frågade varför min recension inte kom upp på deras sida å då fick jag till svar att de var någon som spammade deras sida med inlägg....ja de måste va jag det...dom tog ju bort min recension efter 2 dagar å då skrev jag en ny vilket dom också tog bort...sen ändrade dom sitt recensionssystem så att dom alltid måste kontrollera den innan den postas....måste ju vara därför dom inte har en negativ recension då....nä swedmax verkar vara ett riktigt skitföretag ur mina ögon sett.
Jag vet vem du är och känner Swedmax´s väl. Du skrev ju bara en massa oborstad irrelevant strunt på gränsen till förtal. Kamma till dig, bonnläpp!
Peter Johansson
Användarvisningsbild
Badman
Turbojäsare
Inlägg: 30
Blev medlem: sön aug 28, 2005 2:00

Swedmax

Inlägg av Badman »

Snuset från Swedmax är kanonbra ! Jag har köpt fler satser därifrån och blivit väldigt nöjd. Leveranserna är snabba.

En, enda gång har det blivit fel då en liten flaska med arom som jag hade beställt saknades i paketet. Jag mailade och berättade vad som var galet, kort därefter blev jag uppringd och vi kom överens om hur felet lättast kunde rättas till. Ett exemplariskt kundbemötande !

Jag brukar ge varje snussats en halv deciliter hemkört då jag har upptäckt att detta lockar fram aromen på ett fint sätt. Den rekomenderade lagringstiden på en vecka är alldeles för kort, ger man det en månad så får man ett mycket välsmakande och följsamt snus.
skaggmuff
Färsk jäst
Inlägg: 12
Blev medlem: mån jan 24, 2011 5:52
Ort: Lycksele

Re: re:swedmax

Inlägg av skaggmuff »

Peter Johansson skrev:
skaggmuff skrev:kom just på att jag mejlade till dom och frågade varför min recension inte kom upp på deras sida å då fick jag till svar att de var någon som spammade deras sida med inlägg....ja de måste va jag det...dom tog ju bort min recension efter 2 dagar å då skrev jag en ny vilket dom också tog bort...sen ändrade dom sitt recensionssystem så att dom alltid måste kontrollera den innan den postas....måste ju vara därför dom inte har en negativ recension då....nä swedmax verkar vara ett riktigt skitföretag ur mina ögon sett.
Jag vet vem du är och känner Swedmax´s väl. Du skrev ju bara en massa oborstad irrelevant strunt på gränsen till förtal. Kamma till dig, bonnläpp!
Bonnläpp kan du vara själv!
å vem jag är har du ingen aning om.
De enda man kan säga om dig är att du jobbar för swedmax å sitter å skriver hur jävla bra dom är...men alla vet ju att dom bara säljer skit!
skaggmuff
Färsk jäst
Inlägg: 12
Blev medlem: mån jan 24, 2011 5:52
Ort: Lycksele

Swedmax

Inlägg av skaggmuff »

bente skrev:Ja, och om det inte är cuthof med annan etikett, så är det i alla fall väldigt likt. Samma recept och samma beredning (hårt packat i medföljande plastburk) och samma tid i ugn (36 h) på samma gradtal. Färg, lukt och konsistens är samma både på den malda råtobaken och den färdiga produkten. Cuthofs sviktande kvalitet vid denna tidpunkt (3-4 månader sen) fick mig att testa Swedmax, och jag blev tyvärr inte nöjd med dem heller. Swedmax var några kronor dyrare också om jag minns rätt. Nu har jag gett upp och kör med Ettan igen, men skulle jag börja göra eget igen blev det nog Cuthof före Swedmax ändå.
tycker de är väldigt stor skillnad på cuthof å swedmax.
Cuthof kan man ju snusa men swedmax skiten är ju obrukbart...hade lika gärna kunnat kasta pengarna i soptunnan!
Användarvisningsbild
Badman
Turbojäsare
Inlägg: 30
Blev medlem: sön aug 28, 2005 2:00

Re: re:swedmax

Inlägg av Badman »

skaggmuff skrev:...men alla vet ju att dom bara säljer skit!
Det var faktiskt någon av det dummaste jag har läst på detta forum. Att påstå att " alla vet ju att dom bara säljer skit" bara för att du, personligen inte är nöjd med en produkt är bara fånigt.

Jag begriper inte riktigt hur du kan ha misslyckats överhuvudtaget, du har kanske problem med att följa skrivna instruktioner. Jag kan skilja på kvalitet och skit i allmänhet, när det kommer till snus är det inget snack om saken. Och en sak är helt säker - det är inget fel på det Swedmax säljer. Men, det är ju frågan och gör-det-själv-satser så är man tillräckligt klantig så kan det säkert bli skit av alltihop.
skaggmuff
Färsk jäst
Inlägg: 12
Blev medlem: mån jan 24, 2011 5:52
Ort: Lycksele

Re: re:swedmax

Inlägg av skaggmuff »

Badman skrev:
skaggmuff skrev:...men alla vet ju att dom bara säljer skit!
Det var faktiskt någon av det dummaste jag har läst på detta forum. Att påstå att " alla vet ju att dom bara säljer skit" bara för att du, personligen inte är nöjd med en produkt är bara fånigt.

Jag begriper inte riktigt hur du kan ha misslyckats överhuvudtaget, du har kanske problem med att följa skrivna instruktioner. Jag kan skilja på kvalitet och skit i allmänhet, när det kommer till snus är det inget snack om saken. Och en sak är helt säker - det är inget fel på det Swedmax säljer. Men, det är ju frågan och gör-det-själv-satser så är man tillräckligt klantig så kan det säkert bli skit av alltihop.
Följde beskrivningen till punkt å pricka å de blev helt enkelt skit...har flera polare som även dom provat swedmax å ingen av dom har blivit nöjda...om jag nu skulle vara klantig som du vill påstå så skulle alla andra märken jag har provat blivit dåliga också eller hur.
Men som sagt swedmax kvalite på tobak är då inget att hänga i julgranen...var stora tobaksbitar å en massa trådar å skit som jag hitills aldrig hittat i något annat märke av snussatser...så för mig å mina bekanta är swedmax skit!!
Användarvisningsbild
B.Thomas
Färsk jäst
Inlägg: 7
Blev medlem: tor jun 23, 2011 13:13
Ort: Upplands Väsby

Swedmax

Inlägg av B.Thomas »

Tja! Ny här. Men jag har gjort Swedmax några gånger och nu har jag fått till det. Faktiskt ganska bra snus. Har snusat sen 1965, Så det har blivit några kilo. He! Snusade tidigare Bengt Sändhs Cognac Grova. Guldsnus i mina ögon. Men när dom la ner det så provade jag först Vikingsnus. Vart skit. Provade då på Swedmax. Första satsen vart för salt. Andra satsen så minskade jag saltet och natriumkarbonatet lite. Smaksatte det med Anis och lite Rök.Samt att jag lät det lagra lite längre. ca 20 dagar. Tycker faktiskt det vart fullt OK snus nu.
För 8 spänn dosan ett klart godkänt resultat. Sitter nu med min 3:je sats klar och känner mig nöjd, :D
Glad snusare sen en mansålder. He!
Matasar
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: fre jul 01, 2011 21:48

Swedmax

Inlägg av Matasar »

Har testat swemax 3 ggr samt 2 vänner som provat det.
Samma sak, "vi har glömt skicka med en flaska"

Det går INTE att snusa, inte ens om du varit utan snus i 2 dagar.

Köp vad som helst utom detta!

Körde en sats tillsammans med en ekens i ugnen, ekens vart riktigt bra och swemax burken fick jag kasta.

Men nu kommer det nått inlägg från deras säljare att man gjort fel eller gud vette vad dom hittar på för ursäkter!

Ett bluffföretag skulle jag vilja kalla det helt ärligt!

Jag reggade mig bara för att varna andra att kasta inte bort pengarna på detta, köp precis VAD som helst annars!
Skriv svar

Återgå till "Tobak / snus"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst