Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Rachringar/Skurbollar

Allt om FOA-brännaren - en liten klassisk brännare för nostalgikern
Användarvisningsbild
Kimberlite
Newbie
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jan 21, 2007 1:00
Ort: Brygghuset

Rachringar/Skurbollar

Inlägg av Kimberlite »

Är det någon kollega på detta månskensforum som har jämfört Rachringar och skurbollars effekt som kolonnfyllning,har själv Rachringar i min 35millimeters koppar kolonn som är 70cm lång under Fetfoan. :?: [/b]
Användarvisningsbild
Lillis
Föredetta moderator
Inlägg: 232
Blev medlem: tor sep 11, 2003 2:00
Ort: I k?llarn

Rachringar/Skurbollar

Inlägg av Lillis »

Skurbollar är bättre pga att dom har en betydligt större kontaktyta.
Med en 35 mm kolonn så behöver du inget galler i botten som håller skurbollarna.
I min gamla labmaster så var det stor skilnad mellan keramikringar och skurbollar.

Lillis
Användarvisningsbild
nyckelbol
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: fre nov 24, 2006 1:00

Rachringar/Skurbollar

Inlägg av nyckelbol »

Hej!
Har tänkt byta från rachiringar till skurbollar, hur ofta bör man göra rent dessa och hur brukar ni göra? /Jonas
Användarvisningsbild
Lillis
Föredetta moderator
Inlägg: 232
Blev medlem: tor sep 11, 2003 2:00
Ort: I k?llarn

Rachringar/Skurbollar

Inlägg av Lillis »

Efter 2 år har jag fortfarande inte gjort rent skurbollarna och det verkar inte behövas heller.

Lillis
Skriv svar

Återgå till "FOA"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster