Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Ny här! Sökt men behöver hjälp att färdigställa min "FO

Allt om FOA-brännaren - en liten klassisk brännare för nostalgikern
SpritEvil
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor feb 28, 2008 9:05
Ort: inne i stan

Ny här! Sökt men behöver hjälp att färdigställa min "FO

Inlägg av SpritEvil »

Hej alla uppfinnare, min första post men jag har läst mycket så jag hoppas ni läser och slår era erfarna huvuden ihop angående mitt problem!

Jag behöver snabbhjälp med min brännare. En 3-liters E-kolv ska stå på spisplatta tills tempen når 80 grader på termometern är det tänkt (se min perfekta bild)

Min tanke är alkoholen till viss del ska kondenseras på termometern och droppa ned i röret som ligger rakt under, men jag inser att jag behöver en kondensator av något slag

http://webprod13.megashares.com/index.p ... 4nnarb.JPG
http://img297.imageshack.us/img297/7608/brnnarbxj5.jpg (kopiera adress och öppna i nytt fönster)


Någon bildlänk måeste ju fungera.....

Jag har jäst 10 liter med tre kilo blandat socker och lite sirap för att få lite romkaraktär var tankenPGW 6 kg viking turbo i 18h och bruden SOM HATAR att man tar bort vetten ur vin kommer mellan 22:00 och 00:00 idag!
som jag ser det:

Problem 1#: Jag behöver kondensera ångorna som förhoppningsvis mest är alkohol som kommer från utloppet. Tips på detta? Jag kan inte handla
någonting eftersom jag bröt foten i går....


Men jag sitter på ganska mycket material så något måste ju fungera? Jag är inte den som ger upp!

Problem 2#: fastsättningen av E-kolvarna. Såga ut alkobeständigt gummi ocdh spänna fast kolvarna med spännband för att förhindra läckage?


HJÄLP -verkar vara något problem att skriva denna iaf.<förhandsgranskningen ska testa att editera och ev posta igen... :?

ALLA TIPS MOTTAGES TACKSAMT! :idea:
ge mig en ÖL!

Återgå till "FOA"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster