Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Hembryggare runtom i landet för erfarenhetsutbyte?

Småprat. Diskutera i stort sett vad som helst.
mikaeljohanson
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: ons feb 07, 2018 16:32

Hembryggare runtom i landet för erfarenhetsutbyte?

Inlägg av mikaeljohanson »

Tjena,

Jag brygger en hel del öl och vin hemma sedan några år och tycker att jag har förbättrats över tid. Dock skulle jag självklart ha lite mer tips om hur man kan förbättras ytterligare och träffar för provsmakning.

Jag är läkare (kanske kontroversiellt när man brygger öl och vin hemma, men så är det ;o) och arbetar ofta som s.k. hyrläkare på olika orter över hela Sverige. Oftast jobbar jag med https://direktkliniken.se/hyrlakare och det funkar bra, men de vet ju inte var det finns hembryggare som man kan utbyta erfarenheter med och ordna provsmakningar.

Finns det några här som skulle vara intresserade av erfarenhetsutbyte och provsmakningar? Jag tycker att det skulle vara kul och lärorikt! Jag är ganska flexibel med ort eftersom jag bestämmer mycket själv var jag ska jobba, bara det är bra framförhållning. Hör av er!

/Micke :w00t:
Lillen71
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor jul 25, 2019 23:35

Re: Hembryggare runtom i landet för erfarenhetsutbyte?

Inlägg av Lillen71 »

hej

Jag är en nybörjare på detta med ölbryggning, har min "första" brygd på jäsning i källaren.
Gjorde den på spisen.
men idag så beställde jag en Grainfather :D

Bor strax norr om Timrå


//Richard
Skriv svar

Återgå till "Småprat"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster