Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Bryggforum på Discord?

Småprat. Diskutera i stort sett vad som helst.
Användarvisningsbild
Arowanna
Turbojäsare
Inlägg: 32
Blev medlem: ons nov 30, 2016 11:03

Bryggforum på Discord?

Inlägg av Arowanna »

Tjena!

Undrar om det finns någon Discord server för bryggforum.nu? Finns det ett intresse för att slänga upp en server? Den integrerade chatten här känns inte som att den används särskilt mycket och personligen skulle verkligen uppskatta en IM för generell diskussion, snabba frågor och allmänt rabbel!

Edit
För er som inte känner till tjänsten Discord; det är ett IM (Istant Message) program som känns som en sammanslagning av TeamSpeak och Skype.
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Bryggforum på Discord?

Inlägg av latmasken »

Jag tror ju inte att en sån tjänst skulle få mer användare än chatten här.
Användarvisningsbild
Arowanna
Turbojäsare
Inlägg: 32
Blev medlem: ons nov 30, 2016 11:03

Re: Bryggforum på Discord?

Inlägg av Arowanna »

latmasken skrev:Jag tror ju inte att en sån tjänst skulle få mer användare än chatten här.
Beror väl på hur tjatglada folk är! Samt, vet folk ens att chatten finns här?
Användarvisningsbild
ranald
Bryggmästare
Inlägg: 876
Blev medlem: lör aug 31, 2013 7:45
Utrustning: Glasdamejanner
Ort: Östergötland

Re: Bryggforum på Discord?

Inlägg av ranald »

Beklagar, inget jag vore intresserad av.
Mrbsod
Bryggare
Inlägg: 110
Blev medlem: fre okt 14, 2016 16:47

Re: Bryggforum på Discord?

Inlägg av Mrbsod »

Är det något speciellt jag vill snacka med nån här så tar jag det via pm. Från pm kan man ju gå över till nån annan chat om man så känner, men jag har i alla fall stannat vid pm.

Är ju rätt sällan rätt person är inne exakt samtidigt, och något intresse av att bara chatta med en random inloggad allmän bryggare i största allmänhet har jag inte.
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Bryggforum på Discord?

Inlägg av latmasken »

Ja, precis, det stora problemet är ju att när man har en fråga är det kanske ingen inne som vill svara på den.

De flesta chat-tjänster brukar behöva nå en kritisk massa, annars loggar folk in, ser att det är tomt och loggar sen ut.

Och en chat bara för frågor och svar blir ju meningslös, folk kommer bara logga in när de har en fråga, ingen kommer sitta inloggad och vänta på att få svara på frågor.
Användarvisningsbild
Arowanna
Turbojäsare
Inlägg: 32
Blev medlem: ons nov 30, 2016 11:03

Re: Bryggforum på Discord?

Inlägg av Arowanna »

latmasken skrev:Ja, precis, det stora problemet är ju att när man har en fråga är det kanske ingen inne som vill svara på den.

De flesta chat-tjänster brukar behöva nå en kritisk massa, annars loggar folk in, ser att det är tomt och loggar sen ut.

Och en chat bara för frågor och svar blir ju meningslös, folk kommer bara logga in när de har en fråga, ingen kommer sitta inloggad och vänta på att få svara på frågor.
Det känns verkligen som jag kommer ifrån en helt annan Internet kultur. Jag är ganska van vid att folk öppnar IMs dedikerade till sina intressen, så som spelutveckling, digital konst eller hemsidor som inte har en egen. Vare sig det är mIRC, Skype eller Discord. Men men, om det inte finns något intresse så finns det inte! Var väl värt ett försök!
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Bryggforum på Discord?

Inlägg av latmasken »

Att starta något är en sak, att det ge det ett meningsfullt innehåll är nåt helt annat.

Det är det som folk brukar missa när de startar nåt: hur ska man få andra att bli intresserade av det?
Användarvisningsbild
Bryggare2
Bryggare
Inlägg: 102
Blev medlem: ons dec 14, 2005 1:00

Re: Bryggforum på Discord?

Inlägg av Bryggare2 »

Haha på den gamla goda tiden (2005 - 2006). Då var de drag i forumet.
lyzio
Newbie
Inlägg: 4
Blev medlem: fre sep 19, 2014 23:52
Utrustning: Ingen i nuläget

Re: Bryggforum på Discord?

Inlägg av lyzio »

Arowanna skrev: tor maj 18, 2017 22:14
latmasken skrev:Ja, precis, det stora problemet är ju att när man har en fråga är det kanske ingen inne som vill svara på den.

De flesta chat-tjänster brukar behöva nå en kritisk massa, annars loggar folk in, ser att det är tomt och loggar sen ut.

Och en chat bara för frågor och svar blir ju meningslös, folk kommer bara logga in när de har en fråga, ingen kommer sitta inloggad och vänta på att få svara på frågor.
Det känns verkligen som jag kommer ifrån en helt annan Internet kultur. Jag är ganska van vid att folk öppnar IMs dedikerade till sina intressen, så som spelutveckling, digital konst eller hemsidor som inte har en egen. Vare sig det är mIRC, Skype eller Discord. Men men, om det inte finns något intresse så finns det inte! Var väl värt ett försök!
Har själv suttit och sökt efter om det fanns någon discordserver där man diskuterade bryggning. Gillar forum, men det slutar alltid att man inte besöker dem ofta om man inte är fullt dedikerad i den. Discord har man alltid möjligheten att hålla lite koll på tillsammans med alla andra kanaler man hänger i.

Skadar ju inte heller med möjligheten att ha lite kvällssnack kring bryggning i en voicekanal. Så jag tror faktiskt att det kan finnas folk som är intresserade att ha igång en discord :)
Skriv svar

Återgå till "Småprat"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster