Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Bryggkasse

Småprat. Diskutera i stort sett vad som helst.

Skulle du vara intresserad utav en bryggkasse?

Du kan välja upp till 1 alternativ

 
 
Visa resultat

pontusespe
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: mån maj 08, 2017 9:57
Utrustning: Biab

Bryggkasse

Inlägg av pontusespe »

Har en liten idé, baserat på hur jag hade velat ha det... Så därför kollar jag läget här om det är något som skulle uppskattas.

Tänk dig Linas Matkasse fast för öl/cider bryggning. Varje/varannan månad dyker de upp en påse med ett recept samt alla ingredienser som behövs för att brygga drycken! Kan vara för micro-batcher, 5-6L endast för att bredda sina brygg vyer eller om man vill direkt satsa på större batcher.

Diskutera nedan samt rösta på de om ni anser idén är hållbara eller inte, om inte kommentera gärna något konstruktivt.

För er som är intresserade utav detta, eller vill höra mer signa upp er här:
http://eepurl.com/cN9P4z
Toffeln
Bryggmästare
Inlägg: 424
Blev medlem: ons mar 16, 2016 22:02
Utrustning: Jästunna och jäsrör

Re: Bryggkasse

Inlägg av Toffeln »

Hur är det upplagt? Är det något utöver som behövs? Typ kastruller, kylare, hink osv. Förkunskaper?
Vilken mäskningsmetod är recepten skrivna för?
Har inte humlegården och lilla köksbryggeriet lite samma sak med färdiga satser man kan beställa?
Jag tycker att det både låter som en bra idé samtidigt som det dyker upp en del frågor och tveksamheter.
Prisfrågan? Kommer det vara fast pris eller varierar det. Fakturabetalning vid leverans eller förskott via bankgiro? Etc.
pontusespe
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: mån maj 08, 2017 9:57
Utrustning: Biab

Re: Bryggkasse

Inlägg av pontusespe »

Hur är det upplagt?
Du väljer vilken kasse du vill prenumerar på, där du väljer mellan helmalt eller extrakt samt vilken mängd du vill brygga.
Är det något utöver som behövs? Typ kastruller, kylare, hink osv. Förkunskaper?
Det kommer finnas kit som konsumenten kan beställa via sidan. Tanken är att man skall kunna ställa in sina preferenser på recept, bryggteknik, jästempratur, öl att inte föredra etc.
Vilken mäskningsmetod är recepten skrivna för?
Infusionsmäskning
Har inte humlegården och lilla köksbryggeriet lite samma sak med färdiga satser man kan beställa?
De har samma typ av produkter, på de nämnda sidorna väljer du dock själv vad du vill ha för produkter. Tanken med denna tjänst är att bredda vyerna för bryggaren. Så de bryggar öl/cider som de tidigare aldrig fått för sig att göra.
Prisfrågan?
Beror helt på om du väljer helmalt eller extrakt samt vilken volym du väljer!
Kommer det vara fast pris eller varierar det. Fakturabetalning vid leverans eller förskott via bankgiro? Etc.
Autogiro i slutet av varje månad, du har en vecka på dig att avbeställa kassen om receptet inte passar dig, eller om du helt enkelt inte är sugen på öl!
AirQ
Admin
Inlägg: 485
Blev medlem: tor mar 28, 2013 16:54

Re: Bryggkasse

Inlägg av AirQ »

Jag tror inte det är omöjligt att sälja ut någon abonemangstjänst, dock tror jag det är en svår tjänst att sälja.
Jag att de som är inbitna gärna brygger efter eget huvud eller lite större volymer efter clone recept osv, så dem blir svåra att fånga upp.
De som är lite nybörjare och köper tjänsten går nog rätt fort över till större volymer och beställer egna saker om blir bitna och då har man tappat den kunden.
Hur pass stor kostnadsskillnad kommer det vara emot att köpa sakerna styckvis på t.ex humle/maltmagnus.

Sen blir det lite emotsägande om du skall sälja det som receptkit där folk får vidga sina vyer, och samtidigt får folk bestämma vilka sorter de inte vill ha.
Då kan du ju mer eller mindre göra om tjänsten till en 10kgs påse med pale ale malt och sälja ut 2 random humlepåsar i månaden så får folk brygga 12 olika sorters ipa om året ;)
Learning by doing is the shit
Skriv svar

Återgå till "Småprat"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster