Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Var i landet finns ni? :)

Småprat. Diskutera i stort sett vad som helst.
cissiny
Föredetta moderator
Inlägg: 310
Blev medlem: ons sep 07, 2016 15:14
Ort: Halmstad

Var i landet finns ni? :)

Inlägg av cissiny »

Bara nyfiken - är ny här och ska snart påbörja min första ciderjäsning. Ca 10 liter must i frysen.

Bor i Halmstad sedan december förra året, min barndomsstad som jag lämnade 93/94. Nån mer hallänning? :)
Äppelcider 23/9 2016
Bärvin 11/10 2016
Bärcider 23/10 2016
Cider/glöggbas 28/10 2016
Rödvin 4/11 2016
Äppelcider 7/11 2016
"Portvin" 17/11 2016
Morot/Russinvin 27/11 2016
Användarvisningsbild
Blådåren
Moderator
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons apr 09, 2008 17:06
Ort: centrala storskogen

Re: Var i landet finns ni? :)

Inlägg av Blådåren »

Får väl misstänka att dom flesta här känner sej lite "hemliga" , så någon direkt ort är det nog inte så många som anger :P

Men själv bor jag i bästa delen av landet , men det hörs ju !,, "Bästkusten" , (kan vara nåt litet stavfel där..)
"mitt i skogen" dessutom , närmsta granne på halvannan km håll :-) .
Sprit löser mycket, men inte problem..
cissiny
Föredetta moderator
Inlägg: 310
Blev medlem: ons sep 07, 2016 15:14
Ort: Halmstad

Re: Var i landet finns ni? :)

Inlägg av cissiny »

Blådåren skrev:Får väl misstänka att dom flesta här känner sej lite "hemliga" , så någon direkt ort är det nog inte så många som anger :P

Men själv bor jag i bästa delen av landet , men det hörs ju !,, "Bästkusten" , (kan vara nåt litet stavfel där..)
"mitt i skogen" dessutom , närmsta granne på halvannan km håll :-) .
Då bor vi vid samma kust, brukar säga att jag kan tänka mig att bo nånstans mellan Göteborg och Köpenhamn typ ;)

Jo, det är ju fullt förståeligt om man vill vara lite "hemlig", framförallt om man framställer nåt starkare än cider/vin :)

Tack för att du svarade iaf :)
Äppelcider 23/9 2016
Bärvin 11/10 2016
Bärcider 23/10 2016
Cider/glöggbas 28/10 2016
Rödvin 4/11 2016
Äppelcider 7/11 2016
"Portvin" 17/11 2016
Morot/Russinvin 27/11 2016
Användarvisningsbild
Omlott
Bryggmästare
Inlägg: 561
Blev medlem: lör okt 08, 2011 10:15
Utrustning: Damejeanne
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: Var i landet finns ni? :)

Inlägg av Omlott »

Halmstadbo sen 2014, men är född och fostrad i Timrå i Västernorrland.

Skönt med avstånd till folk Blådåren, en annan bor mitt i smeten tills sambon studerat färdigt!

cissiny, lycka till med cidern. Jag och sambon har fått hem must från musteriet nyligen så vi ska snart sätta igång en satts också.
cissiny
Föredetta moderator
Inlägg: 310
Blev medlem: ons sep 07, 2016 15:14
Ort: Halmstad

Re: Var i landet finns ni? :)

Inlägg av cissiny »

Omlott skrev:Halmstadbo sen 2014, men är född och fostrad i Timrå i Västernorrland.

Skönt med avstånd till folk Blådåren, en annan bor mitt i smeten tills sambon studerat färdigt!

cissiny, lycka till med cidern. Jag och sambon har fått hem must från musteriet nyligen så vi ska snart sätta igång en satts också.
Oj, ja det var ju en bit, från Timrå till Halmstad. Hoppas att ni trivs här iaf! Cidern är jässtoppad, den behöver sötas och jag tål bara socker. Så, jag får klara mig utan kolsyra.

*vinkar från Haverdal* :)

PS. Du har hittat till Bryggnisse? Han har bra grejer till bra pris, mycket trevlig! Inte så långt från Högskolan? DS.
Äppelcider 23/9 2016
Bärvin 11/10 2016
Bärcider 23/10 2016
Cider/glöggbas 28/10 2016
Rödvin 4/11 2016
Äppelcider 7/11 2016
"Portvin" 17/11 2016
Morot/Russinvin 27/11 2016
Dr snuggels
Bryggare
Inlägg: 196
Blev medlem: ons feb 19, 2014 8:36

Re: Var i landet finns ni? :)

Inlägg av Dr snuggels »

Kan bara hålla med föregående talare.
Har varit hos bryggnisse ett par gånger, trevlig o lätt att ha att göra med.
Användarvisningsbild
Omlott
Bryggmästare
Inlägg: 561
Blev medlem: lör okt 08, 2011 10:15
Utrustning: Damejeanne
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: Var i landet finns ni? :)

Inlägg av Omlott »

cissiny skrev:
Omlott skrev:Halmstadbo sen 2014, men är född och fostrad i Timrå i Västernorrland.

Skönt med avstånd till folk Blådåren, en annan bor mitt i smeten tills sambon studerat färdigt!

cissiny, lycka till med cidern. Jag och sambon har fått hem must från musteriet nyligen så vi ska snart sätta igång en satts också.
Oj, ja det var ju en bit, från Timrå till Halmstad. Hoppas att ni trivs här iaf! Cidern är jässtoppad, den behöver sötas och jag tål bara socker. Så, jag får klara mig utan kolsyra.

*vinkar från Haverdal* :)

PS. Du har hittat till Bryggnisse? Han har bra grejer till bra pris, mycket trevlig! Inte så långt från Högskolan? DS.
Tyvärr är det så pass långt, tar tid när en ska hem och hälsa på. Som alla andra platser i världen har det sina för och nackdelar, tidig vår tillexempel dock knappt någon snö att tala om. Men man måste prova sig fram här i livet.

Ja, annars blir det fatanläggning eller sådana där kolsyretabletter för din del. Men hur är det med honung? Innehåller inte honung några osjäsbara sockerarter?

Åh, Haverdal är fint. Varit mycket vid golfklubben igenom förra jobbet *vinkar glatt tillbaka från Nyatorp*.

Vad är det jag hör, finns det en bryggbutik här i Halmstad alltså. Detta måste kollas upp, tur att jag är ledig imorgon! Jag tackar allra ödmjukast för tipset!
cissiny
Föredetta moderator
Inlägg: 310
Blev medlem: ons sep 07, 2016 15:14
Ort: Halmstad

Re: Var i landet finns ni? :)

Inlägg av cissiny »

Omlott skrev:
Ja, annars blir det fatanläggning eller sådana där kolsyretabletter för din del. Men hur är det med honung? Innehåller inte honung några osjäsbara sockerarter?

Åh, Haverdal är fint. Varit mycket vid golfklubben igenom förra jobbet *vinkar glatt tillbaka från Nyatorp*.

Vad är det jag hör, finns det en bryggbutik här i Halmstad alltså. Detta måste kollas upp, tur att jag är ledig imorgon! Jag tackar allra ödmjukast för tipset!
Du har pm ang Bryggnisse! :)

Honung var en intressant idé! Tack!
Äppelcider 23/9 2016
Bärvin 11/10 2016
Bärcider 23/10 2016
Cider/glöggbas 28/10 2016
Rödvin 4/11 2016
Äppelcider 7/11 2016
"Portvin" 17/11 2016
Morot/Russinvin 27/11 2016
Skriv svar

Återgå till "Småprat"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster