Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Vad gör ni av ölen?

Småprat. Diskutera i stort sett vad som helst.
Användarvisningsbild
MR Cooper
Bryggmästare
Inlägg: 624
Blev medlem: sön jul 10, 2011 6:25
Ort: Farsta

Vad gör ni av ölen?

Inlägg av MR Cooper »

Jag känner mig begränsad i mitt bryggande eftersom det blir så helvetes mycket öl efter ett tag och jag känner att jag då måste dricka upp allt innan jag brygger mer. Eftersom jag inte vill bli totalt alkad så försöker jag att dricka med måtta och då blir det långt mellan bryggderna. Jag har märkt att många här på forat verkar brygga stora satser var och varannan vecka och jag undrar därför vad ni gör av ölet?

Någon som har några bra tips på att bli av med ölen? (Helst mot nån sorts ersättning så klart ;) men även andra sätt)
Ekens Bryggerisällskap
För ansökan om medlemskap skicka pm eller se vår facebooksida.
hemlagat
Finjäsare
Inlägg: 97
Blev medlem: sön mar 08, 2015 9:47

Re: Vad gör ni av ölen?

Inlägg av hemlagat »

MR Cooper skrev:Jag känner mig begränsad i mitt bryggande eftersom det blir så helvetes mycket öl efter ett tag och jag känner att jag då måste dricka upp allt innan jag brygger mer. Eftersom jag inte vill bli totalt alkad så försöker jag att dricka med måtta och då blir det långt mellan bryggderna. Jag har märkt att många här på forat verkar brygga stora satser var och varannan vecka och jag undrar därför vad ni gör av ölet?

Någon som har några bra tips på att bli av med ölen? (Helst mot nån sorts ersättning så klart ;) men även andra sätt)
Att bli av med alkoholhaltiga drycker mot ersättning är tyvärr ett brott i vårt ack så kära men inte särskilt fria moderland.
Användarvisningsbild
ranald
Bryggmästare
Inlägg: 876
Blev medlem: lör aug 31, 2013 7:45
Utrustning: Glasdamejanner
Ort: Östergötland

Re: Vad gör ni av ölen?

Inlägg av ranald »

Fixa en fest. Du står för ölet, de andra för lokalen, maten, chipsen, dansen, ...
Flerpen
Bryggmästare
Inlägg: 684
Blev medlem: tis maj 13, 2014 1:44
Utrustning: koppar

Re: Vad gör ni av ölen?

Inlägg av Flerpen »

Du kan ju alltid stoppa fingrarna i halsen efter att du druckit.
Användarvisningsbild
MR Cooper
Bryggmästare
Inlägg: 624
Blev medlem: sön jul 10, 2011 6:25
Ort: Farsta

Re: Vad gör ni av ölen?

Inlägg av MR Cooper »

Utmärkta förslag allihop. Det sistnämnda ska jag nog pröva faktiskt ;)

Skämt åsido, är det ingen annan som har det här problemet?
Ekens Bryggerisällskap
För ansökan om medlemskap skicka pm eller se vår facebooksida.
Användarvisningsbild
Morgan I
Turbojäsare
Inlägg: 41
Blev medlem: lör dec 14, 2013 17:09

Re: Vad gör ni av ölen?

Inlägg av Morgan I »

Oh ja! Jag känner igen mig. Mindre satser är väl mitt tips... Och att vara generös och ge bort mycket.
Användarvisningsbild
Blådåren
Moderator
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons apr 09, 2008 17:06
Ort: centrala storskogen

Re: Vad gör ni av ölen?

Inlägg av Blådåren »

Hej , vill du bli min kompis ??? :idea: :P
Sprit löser mycket, men inte problem..
Användarvisningsbild
Weinkeller
Brygguru
Inlägg: 3368
Blev medlem: ons jan 07, 2009 14:45

Re: Vad gör ni av ölen?

Inlägg av Weinkeller »

Hej,
All öl är inte färskvara. Jag har sparat öl av vissa sorter i över fem år på flaska och över två år på fat som smakar utmärkt. Brygg mindre om volymen är ett problem.
/Weinkeller
GrimReaper
Bryggare
Inlägg: 193
Blev medlem: fre dec 19, 2014 17:30
Ort: Norrland är stort

Re: Vad gör ni av ölen?

Inlägg av GrimReaper »

Dricker öl mer eller mndre varje dag, men oftast bara en öl, inte mer än så. hade velat ha mer flaskor, utrymme, och fat, så jag kunde brygga mer =)
– Sex? Three to five times a week. No, no… I mean male or female? Male, female, sometimes camel. Holy cow! – Yes, cow, sheep, animals in general.
Mr_President
Bryggmästare
Inlägg: 346
Blev medlem: tis aug 13, 2013 19:43

Re: Vad gör ni av ölen?

Inlägg av Mr_President »

Nu när all öl man gör är minst ok och ofta bra går det åt som smör.

Tog med mig 60l till älgjakten. Var slut innan jag åkte hem (6 törstiga gubbar).

Brygger 200l satser och det hinner inte lagras så länge som man skulle önska.

Efter varje öl vill man gärna brygga en ny stil. Gör man med mycket humle (typ IPA) är man jäkligt sugen på nåt annat efter ett tag.

Tar inte betalt utan ger bort.
GrimReaper
Bryggare
Inlägg: 193
Blev medlem: fre dec 19, 2014 17:30
Ort: Norrland är stort

Re: Vad gör ni av ölen?

Inlägg av GrimReaper »

jag brukar också ge bort smakprov
– Sex? Three to five times a week. No, no… I mean male or female? Male, female, sometimes camel. Holy cow! – Yes, cow, sheep, animals in general.
Skriv svar

Återgå till "Småprat"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster