Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Inriktad butik Norrköping

Småprat. Diskutera i stort sett vad som helst.
Bizcaya
Turbojäsare
Inlägg: 30
Blev medlem: ons jan 19, 2011 8:43
Ort: Åby

Inriktad butik Norrköping

Inlägg av Bizcaya »

Tänkte kolla om det finns några Norrköpingsbor här?!
Insett att det inte finns någon butik för oss i Norrköping, närmaste är Linköping, och alla kan eller vill inte åka ända dit för att inhandla diverse prylar, och partaj som finns i Norrköping känns, enligt mig, inte särskilt seriösa. Så grundidén är att inom en snar framtid försöka starta upp en butik liknande dom som finns på andra ställen i landet.

Men personligen känner jag INGEN som håller på med hembryggning, men antalet är säkert större än jag tror??
// Ebba
pettak
Bryggare
Inlägg: 116
Blev medlem: sön apr 14, 2013 22:33

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av pettak »

Bizcaya skrev:Tänkte kolla om det finns några Norrköpingsbor här?!
Insett att det inte finns någon butik för oss i Norrköping, närmaste är Linköping, och alla kan eller vill inte åka ända dit för att inhandla diverse prylar, och partaj som finns i Norrköping känns, enligt mig, inte särskilt seriösa. Så grundidén är att inom en snar framtid försöka starta upp en butik liknande dom som finns på andra ställen i landet.

Men personligen känner jag INGEN som håller på med hembryggning, men antalet är säkert större än jag tror??

Håller med om partajbutiken, handlar sällan där. Frågan är hur stort behovet är här med tanke på hur smidigt det är att handla på nätet, men jag skulle gärna stödja en bra lokal butik som håller rimliga priser.
Bizcaya
Turbojäsare
Inlägg: 30
Blev medlem: ons jan 19, 2011 8:43
Ort: Åby

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av Bizcaya »

Jo men så är det ju, men jag åker hellre till en fysisk butik just för detta ändamål än beställer via internet, men just nu får jag ju åka 10 mil sammanlagt för att göra det,

Tål att spånas på iallafall
// Ebba
pettak
Bryggare
Inlägg: 116
Blev medlem: sön apr 14, 2013 22:33

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av pettak »

Tycker absolut du ska prova öppna något. Jag kommer handla där :D
Bizcaya
Turbojäsare
Inlägg: 30
Blev medlem: ons jan 19, 2011 8:43
Ort: Åby

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av Bizcaya »

Trodde jag var ensam i norrköping med hembryggning, fasen inte fått tag i någon och ingen känner någon haha.
Ja men då ska jag spåna vidare, tänkte försöka göra någon slags research :)
// Ebba
pettak
Bryggare
Inlägg: 116
Blev medlem: sön apr 14, 2013 22:33

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av pettak »

Bizcaya skrev:Trodde jag var ensam i norrköping med hembryggning, fasen inte fått tag i någon och ingen känner någon haha.
Ja men då ska jag spåna vidare, tänkte försöka göra någon slags research :)
Samma här, hade inte hört talas om helmaltsbryggning förrän ca 1år tillbaka då jag hittade det här forumet. Jag tror faktiskt att det finns minst 1 till i åby/jursla området men kommer inte ihåg vad han heter. Vad brygger du? Själv har jag hållit på med biab i ca 1år och det blir mest IPA/APA.
Bizcaya
Turbojäsare
Inlägg: 30
Blev medlem: ons jan 19, 2011 8:43
Ort: Åby

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av Bizcaya »

Jag har faktiskt mest gjort färdiga satser tyvärr, mest pga platsbrist, men ska göra från grunden från och med nu hade jag tänkt, inte riktigt kommit in i det där med öl från grunden än med allt som behöver skaffas hem, funderar på Coopers start kit,

Haha, ja jag bor i åby ;) kanske mig?
// Ebba
Bizcaya
Turbojäsare
Inlägg: 30
Blev medlem: ons jan 19, 2011 8:43
Ort: Åby

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av Bizcaya »

Åh andra sidan så sitter jag och läser här varje dag så borde inte va några problem när jag väl får ta i grejer, och plats för allt, en mindre glad fru över att det är utrymmeskrävande :/ :p
// Ebba
pettak
Bryggare
Inlägg: 116
Blev medlem: sön apr 14, 2013 22:33

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av pettak »

Färdiga satser är väl inte illa! jag har dålig koll på Cooper. Jag sökte här och köpte hem det som behövdes. Jäskärl köpte jag på Partaj, sen en hel del ifrån Maltmagnus. Ska du köpa stor gryta att koka i kan jag rekommendera att kolla på ebay italien. Jag hittade min 33L kastrull där för ca 470kr inkl frakt. tyvärr tunn botten men fungerar bra på min spis.
Bizcaya
Turbojäsare
Inlägg: 30
Blev medlem: ons jan 19, 2011 8:43
Ort: Åby

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av Bizcaya »

Dom har något kit för 1200 inkl allt typ, för att brygga på malt och så, värt att testa :)

Nej men inte lika kul som "eget" på riktigt :) känns som vem som helst kan göra en bra sats, säkerligen är det inte så haha,

Handlat en del på partaj också men har bara varit thailändskan där och hon kan ju inte svara på något, :/
// Ebba
Bizcaya
Turbojäsare
Inlägg: 30
Blev medlem: ons jan 19, 2011 8:43
Ort: Åby

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av Bizcaya »

Dom har något kit för 1200 inkl allt typ, för att brygga på malt och så, värt att testa :)

Nej men inte lika kul som "eget" på riktigt :) känns som vem som helst kan göra en bra sats, säkerligen är det inte så haha,

Handlat en del på partaj också men har bara varit thailändskan där och hon kan ju inte svara på något, :/
// Ebba
skogsguru
Färsk jäst
Inlägg: 19
Blev medlem: sön okt 09, 2011 20:50
Utrustning: vinhink
Ort: Norrköping

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av skogsguru »

Tjena!

Ni som bor i Norrköping med omnejd, ange ort i forumprofilen!

Min uppfattning är att hembryggare är ett utdöende släkte i stan. Jag har varit ensam om det i min bekantskapskrets senaste 15 åren. Min far och en glad pensionär i Kolmården brygger eget vin.
Siimeen
Bryggare
Inlägg: 116
Blev medlem: tis feb 16, 2010 10:29

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av Siimeen »

Jag bor i norrköping och har nu min första öl i källaren på klarning.
Handlade mina jäshinkar på partaj i Norrköping och då var dom med tappkran slut för att det var så populärt med ölbryggning nu sa han i butiken.
Så länge det finns korv finns det hopp.
Användarvisningsbild
Weinkeller
Brygguru
Inlägg: 3368
Blev medlem: ons jan 07, 2009 14:45

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av Weinkeller »

Kolla shbfs forum. Finns säkert många bryggare från Norrköping där.
/Weinkeller
Användarvisningsbild
Omlott
Bryggmästare
Inlägg: 561
Blev medlem: lör okt 08, 2011 10:15
Utrustning: Damejeanne
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: Inriktad butik Norrköping

Inlägg av Omlott »

Som utomsocken vill jag bara flika in i att det en fysisk butik kan göra kontra en webbutik är att fungera som möteplats för hembryggare. Därför bör det finnas en viss förenings/klubb-verksamhet i butikens lokaler.
Internet är bra till mycket, men ersätter inte det personliga mötet.
Skriv svar

Återgå till "Småprat"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster