Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Personliga inriktningar - Vilken typ av bryggare är du?

Småprat. Diskutera i stort sett vad som helst.

Vilken profil identifierar du dig med?

Du kan välja upp till 1 alternativ

 
 
Visa resultat

Användarvisningsbild
BertilBarkbit
Finjäsare
Inlägg: 59
Blev medlem: fre jun 13, 2014 9:11
Utrustning: VM CM Kolonn
Ort: Rävemåla Kohage

Re: Personliga inriktningar - Vilken typ av bryggare är du?

Inlägg av BertilBarkbit »

Helt klart historisk!

Lite nostalgi och åter få uppleva lukten av General Lös och en kokande apparat som på 80-talet när man var barn och far kokade sprit till kräftskivan på labben. Sen är det kul och mixtra med lite olika smaker osv.
Användarvisningsbild
HackKing
Bryggmästare
Inlägg: 284
Blev medlem: fre mar 07, 2003 1:00
Utrustning: FastFerment
Ort: I din dator

Re: Personliga inriktningar - Vilken typ av bryggare är du?

Inlägg av HackKing »

Alla tre sista;
Ekonomisk - brygger ju delvis förstås för att det blir billigt, men dricker inte mäsk för den skull. Hellre i stilen "mikrobrygg för priset av bulk".

Perfektionist - ja, men utan att göra det för invecklat. Extremt noga med hygienen men gör inte mina egna etiketter heller.

Kreatör - kan ibland göra nån vildare sats av billigare extrakt, t.ex. äppel- eller chiliöl.
Användarvisningsbild
U2D2
Finjäsare
Inlägg: 95
Blev medlem: mån mar 02, 2015 11:19
Utrustning: 4st 30 liters hinkar
Ort: Internet

Re: Personliga inriktningar - Vilken typ av bryggare är du?

Inlägg av U2D2 »

Jag är nog helt klart kreatör men på ett ekonomiskt och perfektionistiskt sätt. Ekonomisk för att man är fattig student och det helt enkelt inte skulle vara möjligt om jag inte sparade på allt och perfektionist för att jag ändå har någon slags värdighet i allt jag gör, vill inte sälja skitprodukter.
På gång:
Mjöd, Rosé
Färdigt:
2015 Chateau(vitt), Mosel, fläder/äppelvin, Imperial Stout, Rött Lantvin
2014 Äppelmjöd, Honungsmjöd, Mosel, Coopers Draught, Chardonnay, Äppelcider(Ica konsentrat), SkeeterPee
cissiny
Föredetta moderator
Inlägg: 310
Blev medlem: ons sep 07, 2016 15:14
Ort: Halmstad

Re: Personliga inriktningar - Vilken typ av bryggare är du?

Inlägg av cissiny »

Absolut kreatör!

Konstnärlig, impulsiv och avskyr att följa recept. Går på känslan lite för ofta, älskar att klura ihop nya maträtter med mer eller oväntade ingredienser. Brukar bli bra.

Har precis satt min första must på jäsning till cider. Om det nu blir cider, tänkte att socker nog behövdes så jag gjorde sockerlag innan Oechslemätning. 1050 före sockerlag, beräknat till 1066 efter sockerlagen... Går nog mot strömmen och jässtoppar när det jäst klart eftersom jag vill kunna eftersöta med socker. Lär väl bli runt 10% alkohol, funderar på att ta hälften/hälften av cider (eller vin eller vad det blir) och färskpressad must för lite kul smaksättning. Det var ju det där med att följa recept... Antecknar dock noggrannt! :)
Äppelcider 23/9 2016
Bärvin 11/10 2016
Bärcider 23/10 2016
Cider/glöggbas 28/10 2016
Rödvin 4/11 2016
Äppelcider 7/11 2016
"Portvin" 17/11 2016
Morot/Russinvin 27/11 2016
Skriv svar

Återgå till "Småprat"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster