Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Ritningar

Besvara


Den här frågan är till för att förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :light: :arrow: :| :mrgreen: :w00t: :idea: :thumbup: :thumbdown: :doh: :unsure: :screwy:
Visa fler smilies

BBCode är
[img] är
[url] är
Smilies är

Trådhistorik
   

Expandera Trådhistorik: Ritningar

Re: Ritningar

av Admino » fre mar 04, 2016 19:41

Skriver i denna tråd i hopp om att "reparera" den. En användare som skrivit massa spam skrev bland annat i den här tråden. Tog bort användaren vilket resulterade i att tråden alltid var i stadiet oläst. Förhoppningsvis löses det problemet nu.

Ritningar

av Gäst » ons jan 19, 2005 19:44

:D ok fixa det så tittar jag på det

Ritningar

av Sqrewdriver » ons jan 19, 2005 19:35

MRSVETSARE skrev: vad har du haft för problem med att svetsa aluminum?
kan inte ge dig nåt kostnadsförslag innan jag har sett vad det är och hur det skall se ut

men om du vill ha kostnadsförslag direkt!! prata då med GUD Q på Chatten han fixar ju allt och det är inte så Mycket jobb när han gör det!!
Jag är inte intresserad av att prata med GUD Q, det är dig jag vill ha..
Problemet ligger i att jag idag inte har till till en AC/DC Tig, och vill inte
pinna.. Jag ska göra iordning en ritning till dig och lägga upp filuppladdningen...

Ritningar

av Gäst » ons jan 19, 2005 19:27

Jag har dock lite problem att svetsa ALU för tillfället...
Kanske du kan ge mig ett kostnadsförslag på ett insug med
Plenumkammare i ALU..

vad har du haft för problem med att svetsa aluminum?
kan inte ge dig nåt kostnadsförslag innan jag har sett vad det är och hur det skall se ut

men om du vill ha kostnadsförslag direkt!! prata då med GUD Q på Chatten han fixar ju allt och det är inte så MKT jobb när han gör det!!

Ritningar

av Sqrewdriver » ons jan 19, 2005 19:22

MRSVETSARE skrev::D trevligt att du e haj på bilar,gillar bilar Mycket håller du på med något nu?? kanske vi skall bygga nåt tillsammans??
Har en 3L BMW sexa med dubbelturbo som
ska trilla ner i min Opel Commodore gs/e
som ligger på 350hk. (Driftsäkert) Vill man ha mer
effekt kan man ju titta på Suprasexorna, tydligen ingen
omöjligthet att komma upp 4siffrigt...

Jag har dock lite problem att svetsa ALU för tillfället...
Kanske du kan ge mig ett kostnadsförslag på ett insug med
Plenumkammare i ALU..

Ritningar

av Dr_Procent » ons jan 19, 2005 19:09

På denna sida finns färdiga produkter för vatteninsprut och gasol tillskott: http://www.atsdiesel.com/products/produ ... ropane.asp
Och här kan man se varför man ska använda Cummins motorer (Dodge): http://www.fordcummins.com/images/rodcomparison.jpg :lol:

Jag har hittat dåligt med info på nätet just om diesel trimmning, och försöker lära mig mer..
Men om det är någon specifik fråga så kanske jag kan svara :roll:

Ritningar

av toker » ons jan 19, 2005 17:02

Dr_Procent skrev:Vatteninsprutning används på turbodieslarna för kylningens skull (sprutas in i röret efter turbon eller efter IC'n om sådan finnes)

Däremot, kan man skicka in gasol i insuget på en TDI motor och få mer hk och mindre bränsle förbrukning..
Det höga oktantalet i gasolen gör att det inte antänds före dieseln samt att gasol har en "kallare" förbränning vilket ger lägre temp i motorn

Detta lät ju intressant, har du lust att berätta mer?, eller har du nått förslag på nån sida som man läsa mer på???

Ritningar

av Dr_Procent » tis jan 18, 2005 17:13

Vatteninsprutning används på turbodieslarna för kylningens skull (sprutas in i röret efter turbon eller efter IC'n om sådan finnes)

Däremot, kan man skicka in gasol i insuget på en TDI motor och få mer hk och mindre bränsle förbrukning..
Det höga oktantalet i gasolen gör att det inte antänds före dieseln samt att gasol har en "kallare" förbränning vilket ger lägre temp i motorn

Ritningar

av nykteristen » tis jan 18, 2005 10:59

Vatteninsprutning fungerar väl både på bensinare och diesel?
Det har väl inget med syremängden att göra, utan har två andra funktioner:

- kyla, gör att man kan ha högre laddtryck på överladdade motorer
- Mer massa att expandera, gör att förbränningsvärmen utnyttjas bättre. En liten ångm,askin inbyggd i motorn som hjälper till!


Tror jag.

Ritningar

av scottlos » mån jan 17, 2005 23:23

Man kan även ha vatten stråle som gör att bränslet blir mer syre rikt åch tänder snabbare

Ritningar

av Dr_Procent » mån jan 17, 2005 22:19

Nä nu ligger det på is med bilarna då jag jobbar sju dar i veckan.. :roll:

Vinkel8 har man bara för ljudet :lol:
Diesel 6:a med 800 kusar är den "rätta" vägen, drar mindre bränsle än en bensinare på 800hk och dessutom är bränslet billigare... Så lågt som 4kr/l på vissa håll :wink:
Och vill man vara miljövänlig så kan man ju köra på raps och ev slippa billigare undan!

Ritningar

av Dr_Arson » mån jan 17, 2005 22:09

Det är märkligt va mycket hästar alla dessa Volvo, Saab och japanskt skit har när man läser om dem. Men det är nog små hästjävlar...
Själv förlitar jag mig på 8 cylindrar. Men en kompressor får det nog bli.
Lite lagom sådär...

Ritningar

av Gäst » mån jan 17, 2005 21:48

:D trevligt att du e haj på bilar,gillar bilar MKT håller du på med något nu?? kanske vi skall bygga nåt tillsammans??

Ritningar

av Dr_Procent » mån jan 17, 2005 21:05

Nja, jag har dragit på mig några motorcyklar och bilar, bla en Volvo Turbo på ~400 kusar, så skruva kan jag.
Är sugen på att köpa en Cummins diesel och plocka ut 800hk + en oerhörd mängd vrid
Bygga ifrån grunden har jag dock inte gjort.

Ett sätt att få laddtryck ifrån tomgång är "Hyperbar Turbocharging" Det utvecklades för diesel motorer med stora turboaggregat, principen bygger på att man skickar in bränsle och luft ifrån turbon i grenröret och förbränner den där, vilket ger bättre snurr på turbon = Laddtryck
(kasst sagt en turbojet kombinerad med en kolvförbränningsmotor)
Detta kan ge bättre acc, men ingen skillnad från lustgas antar jag

Ritningar

av Gäst » mån jan 17, 2005 20:54

:?: Vill man ha bra acceleration dvs "hästspark" så ska man varken ha pulsjet eller turbojet....
Så vida den inte gör en "fly by" och rycker med sig vederbörande från stillastående

Är du duktig då på att bygga bilmotorer? eller är du teoretiker så dom flesta är här?? bara undrar inget annat

Upp