av Dr_Procent » mån jan 17, 2005 21:05
Nja, jag har dragit på mig några motorcyklar och bilar, bla en Volvo Turbo på ~400 kusar, så skruva kan jag.
Är sugen på att köpa en Cummins diesel och plocka ut 800hk + en oerhörd mängd vrid
Bygga ifrån grunden har jag dock inte gjort.
Ett sätt att få laddtryck ifrån tomgång är "Hyperbar Turbocharging" Det utvecklades för diesel motorer med stora turboaggregat, principen bygger på att man skickar in bränsle och luft ifrån turbon i grenröret och förbränner den där, vilket ger bättre snurr på turbon = Laddtryck
(kasst sagt en turbojet kombinerad med en kolvförbränningsmotor)
Detta kan ge bättre acc, men ingen skillnad från lustgas antar jag
Nja, jag har dragit på mig några motorcyklar och bilar, bla en Volvo Turbo på ~400 kusar, så skruva kan jag.
Är sugen på att köpa en Cummins diesel och plocka ut 800hk + en oerhörd mängd vrid
Bygga ifrån grunden har jag dock inte gjort.
Ett sätt att få laddtryck ifrån tomgång är "Hyperbar Turbocharging" Det utvecklades för diesel motorer med stora turboaggregat, principen bygger på att man skickar in bränsle och luft ifrån turbon i grenröret och förbränner den där, vilket ger bättre snurr på turbon = Laddtryck
(kasst sagt en turbojet kombinerad med en kolvförbränningsmotor)
Detta kan ge bättre acc, men ingen skillnad från lustgas antar jag