Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Körde min första plastis men fick bara ut 30% innan rening.

Världens enklaste brännare.
Riverson
Newbie
Inlägg: 4
Blev medlem: tor feb 03, 2022 14:37

Körde min första plastis men fick bara ut 30% innan rening.

Inlägg av Riverson »

Körde min första plastis men får bara upp max 30% och detta är innan rening med aktivt kol. Så vad gör jag för fel. ? Tempen ligger på 43 grader har en helautomatisk doppvärmare ska ligga mellan 45-50 men kommer inte upp i det. Den hänger i en 10 liters span.

Mvh
Gösta Von Finkel
Turbojäsare
Inlägg: 41
Blev medlem: lör apr 04, 2020 12:05

Re: Körde min första plastis men fick bara ut 30% innan rening.

Inlägg av Gösta Von Finkel »

Hej du son av en flod! Är han möjligtvis amerikansk urinvånare? I så fall mycket intressant! :thumbup:

1. Kan vara för svag mäsk.
2. Du har inte fått det helt tätt och det gottiga läcker ut.
3. Du kör för länge
4. En kombination av 1-3

Fredagsskål från Gösta :thumbup: :D
Riverson
Newbie
Inlägg: 4
Blev medlem: tor feb 03, 2022 14:37

Re: Körde min första plastis men fick bara ut 30% innan rening.

Inlägg av Riverson »

Kör jag den en gång till med 30 så blir det 58% så kan man dra ner det till 45 så nu blir det bara ösa på hehe
Riverson
Newbie
Inlägg: 4
Blev medlem: tor feb 03, 2022 14:37

Re: Körde min första plastis men fick bara ut 30% innan rening.

Inlägg av Riverson »

Kör jag den en gång till med 30 så blir det 58% så kan man dra ner det till 45 så nu blir det bara ösa på hehe
Skriv svar

Återgå till "Plastbrännaren"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster