Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Vad är det i Absolut Vodka som smakar?

Allt om sprit med smak, t ex whisky, rom, brandy
Användarvisningsbild
Calogero
Bryggare
Inlägg: 150
Blev medlem: sön jul 22, 2012 17:08
Ort: Malmö

Re: Vad är det i Absolut Vodka som smakar?

Inlägg av Calogero »

Vi pratar nog max en milliliter per liter! Det finns en lagstadgad gräns och den är väldigt nära noll
Tillochmed Jesus hatade vatten så mycket att han förvandlade det till vin

Jag handlar MaltMagnus produkter på Bergsgatan i Malmö!
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4508
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Vad är det i Absolut Vodka som smakar?

Inlägg av latmasken »

Sen är det väl knappast så att det är all finkel de pytsar tillbaka, skulle kunna tänka mig att det är väl valda "cuts" av tail?

Smakande destillat (whisky etc) innehåller ju antagligen betydligt mer finkel än Absolut.
Användarvisningsbild
stillton
Brygguru
Inlägg: 2400
Blev medlem: ons mar 04, 2009 18:20
Utrustning: välutrustad...

Re: Vad är det i Absolut Vodka som smakar?

Inlägg av stillton »

latmasken skrev:Sen är det väl knappast så att det är all finkel de pytsar tillbaka, skulle kunna tänka mig att det är väl valda "cuts" av tail?

Smakande destillat (whisky etc) innehåller ju antagligen betydligt mer finkel än Absolut.
ja, det är väldigt små mängder. det finns ett diagram på sidan 62 här som ger en fingervisning: http://www.milehidistilling.com/content ... eebook.pdf
Skriv svar

Återgå till "Destillat med smak"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster